מבזקיםצבא וביטחון

כתב אישום הוגש בפרשת גנבת הנשקים מבסיס שדה תימן

פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד חמישה נאשמים תושבי הדרום, במסגרת פרשת גנבת הנשקים מהנשקייה בבסיס הצבאי בשדה תימן וסחר בהם. הנאשמים הם האחים אבישי וליאור איטח מבאר שבע, עלאא כליל מצרי מכפר קרע וסאאיד מסארווה וחיכמת מלחם מערערה.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רחל אלמקייס, עולה כי שני הנאשמים המרכזיים בפרשה, האחים אבישי וליאור איטח, פרצו בחודש מאי השנה אל הנשקייה שבבסיס שדה תימן, חתכו את מנעולי הדלתות וגנבו מהנשקייה "כנה" ועליה 33 רובים מסוג M16 ועזבו את המקום. יצוין, כי לנאשם ליאור היתה היכרות מוקדמת עם השטח במסגרת עבודות שיפוץ שביצע באותה תקופה בתוך הבסיס הצבאי, לרבות בתוך מבנה הנשקייה.

קודם לפריצה ולגניבת הנשקים, נפגשו האחים הנאשמים אבישי וליאור עם שניים אחרים – גיא ליבוביץ' וא.א. – שברבות הימים הפך להיות עד מדינה נגד הנאשמים בפרשה זו, והציעו להם לרכוש מהם רובים. עד המדינה וגיא הסכימו להצעה, וסיכמו על מחיר שישלם עד המדינה תמורת כל רובה ובכך נקשר קשר ביניהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך מתואר בכתב האישום כיצד עד המדינה קשר קשר עם אחר בשם ג'יהאד מצרי (שטרם נעצר) לרכוש את הרובים מהאחים איטח, וכיצד צירף ג'יהאד אחרים לקשר זה, וביניהם הנאשם עלאא כליל מצרי. בהמשך מתואר כיצד העמיסו האחים הנאשמים 18 מהרובים הגנובים לרכבו של אבישי, אשר נסע עם הרובים לתחנת דלק "דור אלון – נען מזרח", שם נפגש עם עד המדינה, עם ג'יהאד ועם הנאשם מצרי שהגיעו למקום עם רכביהם, ובוצעה מסירה של הרובים לאחד משלושתם, כפי שמתואר בכתב האישום.

בהמשך לכך נפגשו עד המדינה, ג'יהאד והנאשם מצרי. עד המדינה נטל שני רובים, ג'יהאד נטל 3 רובים והנאשם עלאא כליל מצרי נטל את 13 הרובים הנותרים אל מקום מסתור לא ידוע. בסמוך לאחר מכן, נפגש עד המדינה עם הנאשם סאאיד מסארווה, ויחד עימו נסע לכפר קרע ומסר את שני הרובים שנטל מוקדם יותר לאחר בשם מחמד זיד. בהמשך לאמור נפגש עד המדינה עם הנאשם אבישי ושילם לו סך של 149,000 ₪ תמורת הרובים הגנובים. בהמשך אותו היום בשעות הערב ביצעו עד המדינה וג'יהאד עסקת מכירה נוספת של שני רובים לנאשם סאאיד מסארווה ולמחמד זיד תמורת סך של 108,000 ₪. בהמשך לאמור לעיל, במועדים שונים ובמקומות שונים, מכרו עד המדינה וג'יהאד, רובים גנובים נוספים לאחרים, ובין היתר לנאשם סאאיד מסארווה ולאחר בשם עומאר.

הנאשם אבישי קיבל סך של 354,700 ₪, ובהמשך סך נוסף של 6,300 ₪ ממכירות 18 הרובים הגנובים. בהמשך מתוארת עסקת מכירה נוספת של 5 מהרובים הגנובים בגינה קיבל הנאשם אבישי סך של 150,000 ₪.

אישום נוסף מתאר כיצד הציע עד המדינה לנאשם חיכמת מלחם לרכוש ממנו רובים גנובים, ובהמשך לקשר שנרקם בינהם בעניין זה, שילם הנאשם לעד המדינה, בשתי הזדמנויות סך של 57,000 ₪ במזומן ובצ'ק, עבור רכישת שני רובים. את הרובים שרכש קיבל הנאשם חיכמת מלחם מג'יהאד.

כתב האישום מייחס לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, עבירות של קשירת קשר לפשע, התפרצות וגניבה, גניבה בנסיבות מיוחדות, קבלת נכסים שהושגו בפשע ועבירות שונות בנשק (רכישה, החזקה, נשיאה והובלה וסחר בנשק). לנאשם אבישי איטח מיוחסים שלושה אישומים נוספים הנוגעים לעשיית עסקה בסם וקשירת קשר לייבוא סמים לישראל.

יצוין כי טרם נעצרו כל המעורבים בפרשה. עם הגשת כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה למעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

תמונת ארכיון
Back to top button