מבזקיםמשפטי/פלילי

חבר בוועד העובדים בבנק דיסקונט הואשם בעבירת שוחד ומרמה

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה כתב אישום כנגד משה טטרו, חבר בוועד העובדים בבנק דיסקונט, בגין עבירת שוחד ומרמה והפרת אמונים.

לפי כתב האישום בחודש מרץ 2016 נבחר הנאשם כחבר בוועד העובדים הארצי של בנק דיסקונט, במסגרת תפקידו היה אחראי על קשר עם ספקים במגוון תחומים ועמד בראשה של ועדת ביטוח שהקים הוועד, שמטרתה הייתה לבחון הצעות לרכישת פוליסת ביטוח לטובת עובדי הבנק. הנאשם עבד בעברו כסוכן ביטוח בתמורה לקבלת עמלות מכירה, וכאשר הפסיק לעבוד כסוכן נאלץ להחזיר חלק מהעמלות שניתנו לו ביתר ומשכך צבר חוב לחברת מנורה. בעקבות החוב פתחה מנורה בהליכים משפטיים נגד הנאשם במסגרתם הוטל עיקול על חשבונות הבנק שלו.

הנאשם ניצל את מעמדו בבנק ואת יכולת ההשפעה שלו על המשך ההתקשרויות העסקיות של הבנק עם המתלונן, מנכ"ל סוכנות ביטוח שנתנה שירות לעובדי בנק דיסקונט משך שנים ארוכות. בחודש יולי 2016 פנה הנאשם אל המתלונן והתנה את המשך ההתקשרות העסקית של הבנק עימו בכך שהמתלונן יישא בתשלום החוב לחברת מנורה. בנוסף הפעיל הנאשם לחץ על המתלונן בכך שאמר לו שאם לא יישא בתשלום החוב, יעביר הנאשם את הפעילות העסקית של הבנק לסוכן ביטוח אחר אשר מוכן לשאת בתשלום חובו. המתלונן, אשר חשש למקור פרנסתו, יצר קשר עם נציגי חברת מנורה בחודשים יולי 2016- פברואר 2017, והתעניין בהסדר לגבי תשלום חובו של הנאשם. בהמשך העביר הנאשם לחתימת המתלונן הסכם לסילוק חוב של הנאשם, בסך 196,000 ₪. מיד לאחר מכן הגיש המתלונן תלונה במשטרת ישראל ולא נשא בתשלום החוב. במעשיו המתוארים התנה הנאשם, שהינו עובד ציבור, שוחד בעד פעולה הקשורה בתפקידו, אף שלא נענה וכן נהג אגב מילוי תפקידו בהפרת אמונים הפוגעת בתאגיד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
תמונת ארכיון
Back to top button