מבזקיםצרכנות

התליון המשוכלל: חברה ישראלית זכתה במקום ה-3 בתערוכת ESX

נפילות הן הגורם המוביל לאשפוזים בבתי חולים, פציעות ומקרי מוות בקרב קשישים. על פי המרכזים האמריקניים לבקרת מחלות ומניעתן, בארה"ב לבדה, אחד מתוך כל שלושה מבוגרים מעל גיל 65 נופל מדי שנה. מספר מקרי המוות בגלל נפילות מוערך בכ-66 אחוז, כאשר המבוגר נשאר מוטל במקום הנפילה מעל 72 שעות ללא עזרה, זאת בניגוד ל-8 אחוזים כאשר העזרה מגיעה תוך שעה מרגע הנפילה. מתוך אלה ששרדו נפילה, 62 אחוז אושפזו, מתוכם כמחצית נזקקים לטיפול צמוד זמן רב אחרי הנפילה. מבין השורדים, 60 אחוז לא חוזרים לחיים עצמאיים.

ואם הנתונים הללו אינם מפחידים, הרי ש-1.6 מיליון קשישים בארה"ב, טופלו בחדרי מיון עם פגיעות בעקבות נפילות.

יש לא מעט סיבות לנפילות: חוסר בפעילות גופנית, ראייה לקויה, תרופות מטשטשות, מחלות וניתוחים. הנפילות עצמן יכולות לגרום לעצמות שבורות, פגיעות ראש ואינספור אשפוזים יקרים הפוגעים באיכות החיים ומקצרים את חיי הנפגעים. המחקרים מראים שוב ושוב, שזמן התגובה לנפילות הוא רכיב קריטי לשרידה של הנופלים. ככל שחולף זמן רב יותר כך פוחתים סיכוייו של הקשיש לצאת בשלום מהנפילה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

NIA האמריקני אומר כי 80 אחוז מנפילות הקשישים קורות בחדר האמבטיה, מייד אחר כך ממוקם חדר השירותים.

במסגרת תערוכת ESX זכה השבוע הגאדג'ט האולטימטיבי לגיל הזהב, תליון לביש שפותח בישראל על ידי חברת אסנס. התליון מתריע על מצוקה או נפילה של בני הגיל השלישי גם עם יציאתם מהבית.

התליון מאפשר למבוגרים אקטיביים בני 65+ להמשיך בשגרת חייהם ולהרגיש בטוחים הן בבית והן בחוץ. מערכת Care@Home Active שהתליון חלק ממנה, עושה שימוש ביכולות זיהוי מיקום, זיהוי נפילות, ניטור פעילות שגרתית וביצוע קריאת חירום, ומאפשרת לעונד להישאר בקשר קבוע עם בני המשפחה ואו עם ספק שירותים רפואיים. הללו יקבלו התראה אם המבוגר ייפול, או יסטה מהמסלול היומי הרגיל ובמקרה חירום ניתן יהיה לאתרו בקלות

EP Advanced, תליון קטן שעונדים אותו על הצוואר, פיתוח של חברת אסנס (Essence) הישראלית, יכול לשנות מהיום את חייהם של לא מעט בני הגיל השלישי, אקטיבים אשר רוצים להמשיך בשגרת חייהם אך חששו, לצאת למרחק גדול מביתם. ברגע שהמכשיר החכם, שגודלו כגודל מטבע, מזהה נפילה, הוא מבצע קריאת חירום לספק שירותים רפואיים ולבני המשפחה והעובדה שיש בו יכולות זיהוי מיקום מאפשרת לאתר את הנופל במהירות. ברגע הנפילה, גם נפתחת אוטומטית שיחה ברמקול למכשיר הטלפון של המבוגר, מספק השירותים הרפואיים, המאפשרת להיות בקשר עם הנופל עד לקבלת עזרה רפואית.

התליון, המתממשק עם הפתרונות השונים בפלטפורמת Care@Home Active של החברה, זכה השבוע בפרס החדשנות בתחום הבריאות הדיגיטלית, במסגרת תערוכת ESX הבינלאומית שנפתחה בנשוויל ארה״ב, ומוקדשת לפתרונות אבטחה אלקטרונית ו״חיים בטוחים״.

בהיותו בבית, התליון, אותו עונדים כל הזמן, מחובר אלחוטית למערכת ההגנה הביתית של אסנס. עם היציאה מהבית, מתחבר המכשיר אוטומטית באמצעות בלוטות׳ לסמארטפון של המשתמש. במקרה של נפילה, או מצוקה, או יציאה מהמסלול השגרתי, המערכת מוציאה קריאת חירום שאליה מצורף מיקום המבוגר, כך שניתן להגיע אליו מהר. המערכת אף יכולה להתריע בפני המבוגר, בני המשפחה או נותן שירות, אם המבוגר עזב את ביתו ללא תליון החירום.

בשונה מפתרונות אחרים, התליון של אסנס מאפשרת למבוגרים להמשיך ולהיות אקטיביים ולנוע בין בתיהם לסביבה בחוץ, תוך שמירה על קשר עם משפחותיהם ואו מרכז ניטור – והכל ביחידה אחת. הוא מבטיח להם כי בשעת צרה – בין אם בתוך הבית או מחוצה לו – מישהו (בן משפחה או ספק שירות) יקבלו מייד התרעה על כך ויוכל לסייע לו במהירות. יתרון נוסף שפתר בעיה המציקה ללא מעט מתחרים של אסנס: המבוגר אינו צריך לסחוב עימו מכשיר גדול וכבד ואינו צריך לדאוג הם הוא טעון או לא: הסוללה במחשב הזעיר של אסנס מספיקה לשנתיים של שימוש.

"הזכייה בפרס מחזקת את מעמדנו כמובילי שוק, כשחקנית מרכזית בחזית פיתוח מוצרי ה-IoT וכמי שהחדשנות שלה מניעה את התעשייה קדימה", אומר ד"ר חיים אמיר, מנכ"ל ומייסד אסנס. "הפרס הוא הוכחה למאמצים שלנו לספק לשוק פתרונות משפרי חיים ורבי ערך למשתמשי הקצה, כמו גם לארגונים".

אסנס היא ספקית גלובלית של טכנולוגיות IoT ופתרונות לחיים מקושריםConnected-living) ) מבוססי ענן, לתחומי האבטחה, התקשורת וספקי שירותי בריאות דיגיטלית. מוקד הפעילות של החברה, שמכרה עד היום מעל 18 מיליון מוצרים, נמצא באזור ההייטק של הרצליה והיא מעסיקה 600 עובדים. אסנס פועלת במודל עסקי של B2B2C ומוצריה הנמכרים לגופי OEM עוברים התאמה לקהלי היעד והלקוחות, החל מרמת האפליקציות, דרך השפה ועד לאריזות המוצרים. לחברה משרדים בספרד, ארה"ב, וסין.

הפיתוח של חברת אסנס הישראלית, שיכול לשנות את חייהם של לא מעט בני הגיל השלישי, נבחר לככב ברשימת 3 הפתרונות החדשניים ביותר בתחרות ה-TechVision Challenge שנערכה במסגרת תערוכת ESX הבינלאומית בארה"ב.

את הפרס קיבל בשם החברה יניב אמיר, נשיא אסנס ארה"ב.

Back to top button