בריאותמבזקים

רופאים מצרפת יוכלו לבצע סטאז' והתמחות בישראל

בדיון מיוחד שהתקיים אמש (שלישי) בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בישר יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), יחד עם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, כי החל מהשבוע יוכלו רופאים מצרפת לבצע סטאז' והתמחות בישראל.

ח"כ אלאלוף אמר במהלך הדיון כי "עד כה, רופאים שסיימו את לימודי הרפואה בצרפת, לא יכלו לבצע התמחות בישראל, חרף איכות לימודי הרפואה הגבוהה בצרפת. הסיבה: צרפת, בניגוד למדינות אחרות, לא מעניקה תואר "דוקטור ברפואה" לפני סיום ההתמחות, אלא תעודה אחרת, ומשרד הבריאות סירב עד כה לאפשר למי שלא מחזיק בתואר דוקטור להתחיל בהתמחות. אולם מדינות אחרות, בהן כלל מדינות האיחוד האירופי וארצות הברית, כן איפשרו לרופאים הצרפתים להתמחות אצלן. כך הפסדנו עולים רבים וכוח אדם מצוין בבתי החולים בישראל". אלאלוף הודה לפרופ' גרוטו על ההיענות ליוזמתו, ולפניית מאות רופאים צעירים מצרפת שהגישו עצומת מחאה בנושא, מתוך רצון לעלות לישראל ולהשתלב במערכת הבריאות בה.

פרופ' גרוטו ציין כי "בוגרי הרפואה מצרפת יידרשו לבחינה לקראת סטאז' והשלמת תקופת סטאז' בישראל. מי שהשלים לפחות שנת התמחות אחת בצרפת, לא יידרש לבחינה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רפאל דרמן, המתמחה ברפואה בצרפת סיפר לנוכחים בדיון: "אשתי ואני התחתנו לפני ארבעה חודשים ורוצים לבנות בית ומשפחה בארץ, שילדינו יהיו גאים ביהדותם. ביום הזה אני רק רוצה לברך. זו לא רק בשורה טובה למתמחים הצרפתים, אלא גם לישראל שתוכל לקלוט למערכת הבריאות מתמחים ראויים".

יו"ר אסותא, פרופ' שוקי שמר אמר כי "הביורוקרטיה מביאה לכך שכל רצון טוב נעצר. במדינת ישראל חסרים אלפי רופאים. בגלל המחסור הזה, חלק מהרופאים עובדים כאן בשלוש משרות. צריך לגייס 250 רופאים ומאות אחיות לבית החולים החדש באשדוד, מאיפה ניקח אותם? אחיות לא יעשו עלייה אם יידרשו לבחינות ולהשתלמויות. אנחנו מוכנים לקלוט אותן ולהעביר אותן את הבחינות תוך כדי העסקתן".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) ציין כי מדובר באינטרס לאומי "חלון הזמן הולך ונסגר, כי הרופאים שעלו מברית המועצות לשעבר יוצאים בשנים אלה לפנסיה. צריך להבין זאת ולמצוא פתרונות יצירתיים".

אילוסטרציה
Back to top button