מבזקיםפוליטי / מדיני

"מחירה של נושאת מטוסים כ-11 מיליארד, ניקח שניים כאלה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו ביקרו היום (שני) בצהריים בנושאת המטוסים האמריקנית, העוגנת בסמוך לחופי חיפה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לשגריר פרידמן ואמר לו "תודה רבה השגריר פרידמן, אמריקני גאה ומגן הברית בין אמריקה לישראל.
ברצוני להודות גם למפקדת הכוחות הימיים של אמריקה באירופה, אדמירל מישל הווארד. תודה לך אדמירל, לא רק על האירוח כאן, אלא גם על הטיפים שנתת לנו שאותם ניישם. יש לנו ארגונים צבאיים דומים, כך שלא תהיה בעיה." ציין נתניהו והוסיף "נאמר לי שמחירה של ספינה אחת כזאת, ללא ריהוט ומטוסים, הוא כ-11 מיליארד. ניקח שניים כאלה."

מפקד נושאת המטוסים ג'ורג ה' וו' בוש קפטן וויל פנינגטון, ומפקד Carrier Strike Group II, אדמירל משנה קנת' ווייטסל, כל הקצינים, אנשי הצוות והטייסים של נושאת המטוסים המדהימה הזאת. ברצוני לציין גם את שר התחבורה והשר לענייני מודיעין ישראל כ"ץ, סגן הרמטכ"ל האלוף אביב כוכבי, מפקד חיל הים הישראלי האלוף אליהו שרביט, וכל המשלחות שהגיעו לכאן היום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בביקור בנושאת המסוקים האמריקנית | צילום: חיים צח , לע"מ

זהו ביקורי השני על נושאת מטוסים אמריקאית. לפני כ-20 שנה, כשנבחרתי לראשונה לראשות הממשלה, ביקרתי על סיפונה של נושאת מטוסים אחרת.

כל כך הרבה קרה בשני העשורים הללו. הברית בינינו התחזקה, הפכה עוצמתית יותר ואינטימית יותר, ואנו מכירים באמת בסיסית: לישראל אין ידידה טובה יותר מאשר ארצות הברית של אמריקה ולארצות הברית אין ידידה טובה יותר מאשר ישראל." אמר נתניהו.

אתם יכולים להריע. זה נכון.

אנו עומדים כעת על סיפונה של נושאת מטוסים אדירה של ארצות הברית של אמריקה, ומספר קילומטרים מכאן נמצאת נושאת מטוסים אדירה נוספת של התרבות המשותפת שלנו – שמה מדינת ישראל.

נושאת המטוסים הנהדרת הזאת היא אי צף של אמריקה. הוא מסמלת לעולם חירות וניצחון.

הצוות המצוין שמשרת על הספינה הזאת עוזר לשמור על העולם מפני איום הטרור. נושאת המטוסים הזאת שירתה כבסיס להתקפות רבות נגד המדינה האיסלאמית, ואת המלחמה בדעאש יש לראות כפי שהיא – התנגשות בין טוב לרע. כל ימאי על פני האנייה הזאת צריך להיות גאה שהוא משרת את הטוב. משפחותיכם צריכות להתגאות בכם, העם האמריקאי צריך להתגאות בכם, ואני יודע שהם אכן גאים בכם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בביקור בנושאת המסוקים האמריקנית | צילום: חיים צח , לע"מ

כאשר נכדיכם ישאלו אתכם היכן הייתם במאבק הזה לטובת התרבות, תוכלו לומר, "אנו היינו בחזית, אנו היינו על סיפונו של נושאת המטוסים ג'ורג' ה' וו' בוש".

אני מודה לכם, אזרחי ישראל מודים לכם והעולם החופשי מודה לכם.

בעודנו עומדים על נושאת המטוסים הענקית הזאת, נוכל לראות מכאן את נושאת המטוסים האחרת ששמה ישראל. גם ישראל מסמלת לעולם חירות וניצחון, גם היא מסייעת בהגנה על העולם מפני טרור, וגם היא נמצאת בחזית המאבק בין התרבות לחושך.

ישראל ואמריקה חולקות את אותם הערכים ואת אותו חזון. חוזקנו נובע מהדמוקרטיות שלנו, מהגיוון, ומהמחויבות שלנו לחירויות הפרט. אנו שני עמים שוחרי שלום אך אנו מכירים בכך שלעתים עלינו להילחם באויביי השלום, באלה שרוצים לכרות את ראשו של החברה המשותפת שלנו. אנו מכירים בכך שכדי להבטיח שלום ולשמור עליו, עלינו להיות מסוגלים להגן על עצמינו. ואת זה אנו עושים יחד.

מחר תחגגו את יום העצמאות ה-241 של אמריקה. ישראל, בת הברית הקרובה ביותר שלכם באזור הזה ומעבר לו תחגוג אתכם. ברוח זו של סולידריות, אני מברך אתכם בבואכם לישראל, נושאת ערכים אמריקאיים בים של עריצות. אנו חולקים אתכם את הערכים הללו. זה מקשר בינינו, זאת הידידות בינינו, יום הולדת שמח, ארצות הברית של אמריקה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בביקור בנושאת המסוקים האמריקנית | צילום: חיים צח , לע"מ

Back to top button