מבזקיםמשפטי/פלילי

כתב אישום נגד ישראל קטון בגין רצח מיה גורן ז"ל

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה לפני זמן קצר כתב אישום לביהמ"ש המחוזי בעיר נגד ישראל קטון, תושב תל אביב בן 29, בגין רצח מיה גורן ז"ל. הנאשם מואשם גם בהחזקת נשק ונשיאת נשק שלא כדין.

מכתב האישום עולה שמיה גורן ז"ל, בת ה-41 היתה בת זוגו של הנאשם במשך כ-6 שנים. במהלך שנים אחדות החזיק הנאשם ברשותו בדירת אביו בתל אביב, ביחד עם אביו, אקדח 0.25 מ"מ וכדורים לאקדח. במועד שאינו ידוע, כשבועיים לפחות לפני ביצוע הרצח החליט הנאשם להמית את המנוחה. בסמוך לכך, ולשם קידום החלטתו להמית את המנוחה, העביר הנאשם לדירת המנוחה בבת ים אקדח ותחמושת והסתיר אותם בתיקו עד ל- 10.6.17. ב- 10.6.17 החליט הנאשם לבצע את הרצח, למרות שידע כי המנוחה הינה בהריון ממנו.

הנאשם הגיע בשעת ערב לדירה, שבה נמצאה המנוחה, והחל להיערך לביצוע החלטתו להמיתה. בסמוך לחצות, בעת שהמנוחה שהתה בחדר השינה ונערכה לשינה, הוציא הנאשם את האקדח והתחמושת מתיקו, העבירם לחדר המגורים, הכניס את המחסנית לאקדח ודרך את הנשק. על מנת להקל על ביצוע המעשה, ניגש הנאשם אל המנוחה, ששכבה על המיטה בחדר השינה, והזיז אותה לצד המיטה הקרוב לפתח החדר, על-מנת לאפשר לו גישה נוחה יותר אליה. כן כיסה את פניה של המנוחה באמצעות שמיכה, על-מנת שלא תבחין באקדח כשייכנס עימו לחדר, והכל מבלי שהמנוחה מבינה את מטרת מעשיו וסבורה כי הנאשם עומד להצטרף אליה למיטה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנאשם נטל את האקדח מחדר המגורים, כיסה אותו בחולצה, על-מנת שהמנוחה לא תבחין בו, וחזר לחדר השינה כשהאקדח בידו, קירב את האקדח לראשה של המנוחה וירה ירייה אחת. למרות הפגיעה בה, קמה המנוחה מהמיטה בבהלה והחלה לנוע בדירה, תוך שהנאשם נע גם הוא בבהלה, משנוכח לגלות כי הירי לא גרם למותה המיידי של המנוחה כפי שתכנן. בפרק זמן זה ניסתה המנוחה לטלפן פעמים אחדות למוקד מד"א, אולם לא הצליחה בכך, תוך שהנאשם מודע למעשיה ומתעלם מהם. בשלב מסויים, יצא הנאשם מהדירה ודפק בדלת הדירה הסמוכה, לא זכה למענה, שב לדירה ווידא כי דלת הדירה סגורה, על-מנת להמשיך במעשיו. משנוכח הנאשם כי המנוחה עודה בחיים והיא עומדת על רגליה, שב וירה ירייה נוספת לעבר ראשה, בכוונה להמיתה, וכתוצאה מכך התמוטטה המנוחה על הרצפה. מששב ונוכח הנאשם כי המנוחה עודה בחיים, שב וירה ירייה נוספת לעבר ראשה, בכוונה לוודא את מותה. משהמשיך הנאשם להבחין בסימני חיים אחרונים אצל המנוחה, החליט להחיש את מותה, בכך שנטל סכין מטבח וניסה באמצעותו לגרום לחתכים בצווארה. משנוכח הנאשם כי הסכין אינה חדה מספיק ואינה גורמת לחתכים שביקש לגרום, נטל הנאשם סכין יפנית ובאמצעותה שיסף את צווארה של המנוחה פעמים רבות, תוך גרימת חתכים עמוקים, וכן גרם לחתכים בפרקי ידיה, עד שווידא כי המנוחה אינה בחיים.

בשלב זה, החליט הנאשם לעזוב את הדירה. לשם כך, התקלח והחליף את בגדיו, ולאחר מכן יצא מהדירה לרחוב, במטרה לשוב לדירת אביו. משהבחין הנאשם ברחוב בניידת משטרה, שהגיעה למקום בעקבות פניית שכנים ששמעו צעקות מהדירה, הבין כי לא יוכל להימלט, ניגש אל השוטרים ונעצר.

תמונת ארכיון

Back to top button