חדשות הארץמבזקים

חברת עמידר יפרסמו מכרזים גם בשפה הערבית

ביום בחודש אפריל האחרון פנתה עו"ד נורה אשקר – זהר בשם השותפים בפרויקט להגנת זכויות דיור בעיר חיפה, המבוצע ע"י האגודה לצדק חלוקתי, העמותה לקדמה חברתית חיפה והקליניקה לזכויות אדם בפקולטה למשפטים – אוניברסיטת חיפה, ובמימון האיחוד האירופי, ליועץ המשפטי של חברת עמידר בדרישה לפרסם את המכרזים לשיווק נכסים בתחומי העיר חיפה ובכלל, גם בשפה הערבית. מחברת עמידר התקבלה תשובה לפיה הם פועלים ליישום הוראות הדין.

לאחר הפניה, עמידר הוסיפה פרסום בשפה הערבית אך הפרסום נעשה במקום שולי ובלתי נגיש. נוכח האמור, פנתה בשנית עו"ד אשקר-זהר מהאגודה לצדק חלוקתי בשם הארגונים השותפים ליועץ המשפטי של עמידר, בדרישה "לספק תרגום מהותי וסביר, במיוחד לפרטי המכרזים החשובים, באופן נגיש ונראה לעין, ולא באמצעות לשונית הבהרה שאינה מצביעה על תרגום ו/או פרט מהותי כלשהו, זאת על מנת להגשים את מטרת התקנות ומטרת הנגישות".

כמו-כן, הודגשה בפנייה חובת עמידר לקיים הוראות החוק באשר לפרסום בשפה הערבית בכלל המכרזים שעמידר מפרסמת, וכי אין מקום לערוך אבחנות בלתי ענייניות בנוגע לפרסום בשתי השפות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כתוצאה מהפנייה, חברת עמידר החלה בימים האחרונים לשלב את השפה הערבית בפרסומיה כמתבקש בחוק בצמוד לשפה העברית. כך שכל פרסום לרבות המכרזים שהחברה מפרסמת באתר שלה ואלה המופצים לרשימותיה, באופן שווה, נגיש ובמקום מרכזי.

לעמדת הארגונים השותפים "חובת פרסום המכרזים הציבוריים בשפה הערבית נגזרת מעקרון השוויון. המדינה חייבת להבטיח גישה שווה לשירותיה לכלל אזרחיה, וההנגשה הלשונית היא חלק מהבטחת הנגשה שוויונית לזכויות. זאת ועוד, חובת הפרסום בשפה הערבית נגזרת גם מכללי הצדק הטבעי על פיהם מחויבת כל רשות ציבורית לפעול."

לדברי עו"ד נורה אשקר-זהר מהאגודה לצדק חלוקתי "מדובר בצעד חשוב אך ראשוני בדרך הארוכה להנגשת פתרונות לדיור הולם לאוכלוסייה הערבית. אנו מברכים על הוספת התרגום בשפה הערבית לכל מכרזי עמידר בכלל היישובים, דבר שמתחייב ממעמדה הנעלה של השפה הערבית, ומזכות המיעוט לכבוד לו ולשפתו", והוסיפה: "השימוש בשפה הערבית נועד למימוש החופש והזכות של המיעוט הערבי לחיות את חייו בכבוד בשפתו. זכות זו מטילה חובה תואמת על הרשויות, לפרסם את פרסומיהן גם בשפה הערבית."

עו"ד נורה אשקר-זהר
עו"ד נורה אשקר-זהר
Back to top button