בריאותמבזקים

מד"א סיים את קורס "נאמני חיים" לסיירת ההורים במעלה אדומים

בימים אלו הסתיים קורס "נאמני חיים" לסיירת ההורים במעלה אדומים שלצד עשייתם המדהימה לטובת בני הנוער בעיר, ביקשו להשתפר ולעבור קורס עזרה ראשונה. כחלק מפרויקט "עיר ללא אלימות", סיירת ההורים היא קבוצת מתנדבים שמשמשת "אחראי מבוגר" במוקדי הבילוי של בני הנוער בשעות הלילה בעיר. עשרות המתנדבים הם הורים לבני נוער בעיר שנתקלים לא פעם במקרים של שכרות, אובדן הכרה ותגרות אלימות. לכן, הקורס שעברו 24 המתנדבים והידע החשוב שרכשו, יועיל וישפר את המענה עבור אותה אוכלוסייה.

הקורס נערך במתנ"ס במעלה אדומים ובסופו קיבלו כל המשתתפים ערכות "נאמני חיים" עם ציוד  רפואי מתקדם.

הרעיון העומד בבסיס המיזם הענק והחדשני שזכה לשם "נאמני חיים", הוא שכל אזרח שעבר בשלב כלשהו הכשרה בסיסית של כ-20 שעות בעזרה ראשונה, מסוגל לבצע פעולות החייאה בסיסיות בחולה שלקה בדם לב – ובכך להגביר את הסיכויים להציל את חייו. אולם, במטרה לצמצם עוד יותר את זמן ההגעה לחולה שלקה בדם לב ולהעמידו על הזמן הקצר ביותר, הוחלט לגייס לטובת הפרוייקט כל אזרח שמעוניין בכך שהינו מעל גיל 18 והוא בעל הכשרה בסיסית בעזרה ראשונה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מערכת איתור מיוחדת של מד"א הפועלת באמצעות יישומון (אפליקציה) תאתר את כל נאמני החיים שנמצאים במרחק של דקות בודדות מהמקום בו דווח למוקד מד"א על חולה שנזקק להחייאה ותזניק אותם למקום במקביל להזנקת צוותי מגן דוד אדום ולהדרכה טלפונית הניתנת על ידי החובשים והפארמדיקים במוקדי מד"א. – זאת עד להגעת איש צוות של מד"א למקום האירוע.

רכזת סיירת הורים מעלה אדומים, דלית מור, שלקחה גם היא חלק בקורס מספרת: "קיבלנו בקורס כלים חשובים ונפלאים שהם א'-ב' למתנדבים בסיירת הורים. אנחנו רוצים להודות מקרב לב על המתנה המדהימה הזו שקיבלנו ממד"א, זה לא מובן מאליו. אנחנו כולנו מאוד מעריכים את זה ובטוחים שבני הנוער ירגישו בטוחים יותר שידעו שיש מי שמסתובב ובידיו הכלים לעזור ולהציל חיים. מקווים להמשיך את שיתוף הפעולה הפורה גם בהמשך".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "ברצוני להודות לסיירת ההורים במעלה אדומים שעושים עבודה חשובה ומשמעותית מול בני הנוער ובחרו להצטרף לפרויקט "נאמני החיים". הנני סבור שתרומתם לפרויקט ולמשימת הצלת החיים תהיה גדולה. מאז השקתו של הפרויקט הצטרפו לשורותינו אלפים שמהווים הוכחה להצלחת המיזם. אני קורא לציבור הרחב להמשיך ולהצטרף ל"נאמני חיים" ולקחת חלק במשימה החשובה הזו. יש בידכם את הכוח לעזור לנו להמשיך ולהציל חיים בכל מקום ובכל עת".

צילום: דוברות מד"א
Back to top button