מבזקיםתנועה ותחבורה

חברות ההובלה יכולות לקבל מידע על עברם התעבורתי של הנהגים

החל מאמש (שלישי) יתאפשר לראשונה לחברות ההובלה לקבל מידע על עברם התעבורתי של הנהגים, המועסקים בחברה. זאת, בעקבות תקנה חדשה שנחתמה על ידי שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ.

על פי התקנה החדשה יוכלו קציני הבטיחות המועסקים בחברות ההובלה וההסעה לקבל פרטים על הגיליון התעבורתי של הנהגים טרם קבלתם לחברה. בנוסף לכך, יתאפשר לבעלי החברה לקבל עדכון על המידע התעבורתי של נהגיהם אחת לשישה חודשים.

התקנות קובעות כי קצין הבטיחות בכל מקרה יתבקש להמליץ למנכ"ל החברה באשר להעסקת כל נהג חדש בחברה וכן על המשך העסקתם של נהגים העובדים בחברה, בהתאם לממצאי הבדיקה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סמנכ"ל בכיר תנועה במשרד התחבורה, אבנר פלור, ציין כי מתן אפשרות לקציני הבטיחות לבדוק את עברם התעבורתי של הנהגים תמנע מנהגי רכב כבד ואוטובוסים, בעלי עבר תעבורתי בעייתי, לעזוב חברה אחת ולעבור לחברה אחרת, מבלי שהמעסיק יודע כי קיבל לעבודה נהג בעל עבירות תעבורתיות.

יצוין כי שיעור המעורבות של כלי רכב כבדים עד 12 טון בתאונות דרכים קטלניות גבוה פי שישה ביחס לכלי הרכב הפרטיים. לדברי השר כץ, הגברת הפיקוח על נהגי כלי רכב כבד ואוטובוסים תאפשר לצמצם באופן משמעותי את תאונות הדרכים בקרב כלי רכב אלה.

תמונת ארכיון
Back to top button