חדשות הארץמבזקים

השר בנט לתלמידים:"אני מאחל לכם חופשה נעימה, בטוחה ומשמעותית"

כ-700 אלף תלמידי העל יסודי, כיתות ז'-יב' יסיימו היום (שלישי) את שנת הלימודים, תשע"ז, ויפתחו באופן רשמי את חופשת הקיץ. בתאריך ה-1.7.2016 יצטרפו אליהם עוד כמיליון וחצי תלמידי בתי הספר היסודיים וגני הילדים. במהלך חופשת הקיץ, משרד החינוך יפעיל את תכנית "קיץ אחר" הכוללת מגוון פעילויות חווייתיות לילדים ובני הנוער ובהן: "בתי הספר של החופש הגדול", "ערי הילדים והנוער", "מבלים בטוח לאילת" ועוד.

שר החינוך, נפתלי בנט, איחל לתלמידים חופשה נעימה ואמר: "תלמידות ותלמידים יקרים, אני מאחל לכם חופשה נעימה, בטוחה ומשמעותית. החופש הגדול הוא המשך ישיר של מסלול ההתפתחות האישי שלכם. נצלו את הזמן כדי להתקדם ולצמוח, טיילו בארץ היפה שלנו, הקדישו את הזמן לעשייה ערכית ולעשייה למען החברה. בינתיים, אנחנו במשרד החינוך נמשיך לחזק את מערכת החינוך, נמשיך לשפר תהליכים ולהשקיע בתשתיות חינוכיות, כדי שגם בשנה הבאה כל אחת ואחד מכם יוכל להמשיך ולמצות את מלוא הפוטנציאל שגלום בכם. תיהנו בחופשה, ובעיקר שמרו על עצמכם. לציבור עובדי ההוראה, אני רוצה להודות לכם על השותפות לדרך, ועל ההישגים שהובלתם".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "אני רוצה לברך אתכם, אנשי החינוך, על עבודתם החינוכית המאומצת והמבורכת, שנעשתה לאורך כל שנת הלימודים. הודות לעמלכם הרב, המערכת רושמת הישגים לימודיים וערכיים. לאחר שנה גדושה, אני רוצה לאחל לכם חופשה מהנה, וזמן איכות עם משפחותיכם. אני רוצה לאחל לכם, תלמידים יקרים, שתנצלו את זמן החופשה לבילויים, למפגשי חברים ולפעילויות חווייתיות בתנועות הנוער. לבוגרי שכבת י"ב, אני רוצה לאחל הצלחה גדולה בהמשך דרככם. מערכת החינוך ציידה אתכם בכלים רבים, שיסייעו לכם להתמודד בעתיד עם אתגרי המאה ה-21".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שנת הלימודים תשע"ז התאפיינה בקידום של שורת תכניות חינוכיות, בהן התכנית לחיזוק תחומי המדעים, בדגש על מתמטיקה ואנגלית, צמצום פערים וחיזוק החינוך לערכים ומעורבות חברתית. בשנת הלימודים תשע"ז נרשם שיא של כל הזמנים במספר הניגשים ל-5 יח"ל במתמטיקה: 16,644 תלמידי כיתה י"ב למדו השנה ברמה של 5 יח"ל במתמטיקה. מדובר בגידול של כ- 4,000 תלמידים לעומת תשע"ו (12,864 תלמידים). זהו הישג משמעותי, בעיקר לאור העובדה שמשרד החינוך עבר את היעד אשר הציב לעצמו לשנת הלימודים הנוכחית: גידול של 2,500 תלמידים.

בוגרי מחזור י"ב שמסיימים את חוק לימודיהם הם המחזור הראשון שנבחן במסגרת תכנית ההיבחנות החדשה. בכל אחד מתחומי הבגרות, נבחנו התלמידים במבנה החדש של תכנית ההיבחנות, לפיה 70% הם בבחינה חיצונית, ו-30% בהערכה בית ספרית (חלופית). התלמידים רכשו ידע רחב בהשכלה כללית, לצד העמקה משמעותית במיומנויות הלמידה ובחוסנם האישי והבינאישי, ובמעורבות חברתית. תלמידי שכבה זו היו הראשונים שנכנסו לרפורמה ונחשפו לתהליכי הוראה ולמידה חדשים ועדכניים, תהליכים שהכינו אותם לאתגרי המאה ה-21.

אשר לחינוך לערכים, יצוין, בתעודת הבגרות של בוגרי שכבת י"ב, בפעם הראשונה, יופיע ציון על עשייה ערכית וחברתית. כ- 95 אלף תלמידי י"ב סיימו את התכנית, ומתוכם כ-18 אלף צפויים לסיים את המסלול בהצטיינות יתירה. ב-3 השנים האחרונות מספר התלמידים המשתתפים בתכנית זינק מ-30 אלף תלמידים שביצעו מחויבות אישית לכ-300 אלף תלמידים.

אחד היעדים המרכזיים, השנה, היה חיזוק הפריפריה, הן הגאוגרפית והן החברתית, באמצעות שורה של תכניות בהן המשך הטמעת הפעימה של התקצוב הדיפרנציאלי בחטיבות הביניים, אשר עמד השנה על שיעור של 55% כחלק ממדיניות זו, מרבית המשאבים שנוספו השנה למערכת החינוך הוקצו באופן דיפרנציאלי, תוך מתן עדיפות לתלמידים הבאים מרקע חברתי-כלכלי נמוך. תכנית זו תיכנס בשנה הבאה לפעימה הרביעית, ויגיע לשיעור של 78%.

בשנת הלימודים תשע"ז גדל תקציב משרד החינוך בסכום של 4.7. מיליארד שקל, ובסך הכל עומד התקציב על כ-57 מיליארד שקל. תקציב משרד החינוך שם דגש על מתן מענה מידי לצרכים של החינוך המיוחד, צמצום פערים חברתיים וצמצום מספר תלמידים בכיתה. כמו כן, התקציב כולל התייחסות לקידום שוויון הזדמנויות, תגבור המצוינות במתמטיקה ובאנגלית והרחבה משמעותית של בינוי הכיתות במדינת ישראל. הגידול בתקציב אפשר הפעלת תכניות נוספות, בהן חיזוק החינוך הבלתי פורמלי בפריפריה, תגבור מערך ההסעות במגזר הבדואי, הארכת שנת הלימודים בחינוך המיוחד והנגשת מוסדות חינוך, חידוש מבנים ושיפוצים, חיזוק מבנים לרעידות אדמה, בניית בתי ספר טכנולוגיים והרחבת בתי הספר של החופש הגדול לכיתות ג'.

תמונת ארכיון
Back to top button