בריאותחדשות הארץמבזקים

צפו בתמונות: שרה נתניהו ביקרה חולי סרטן בגן סאקר בירושלים

הגברת שרה נתניהו ביקרה היום במאהל המחאה של ההורים לילדים חולי סרטן בגן סאקר בירושלים, ושוחחה עם ההורים והילדים, לאחר שהורי המחלקה קראו להתערבותה המידית במשבר. הורי המחלקה חשפו בפני גברת נתניהו את הקשיים שהם מתמודדים איתם מאז פרוץ המשבר. הגברת נתניהו: אני מאמינה שהילדים צריכים לקבל את הטיפול הכי טוב ובמקום הכי קרוב. אעשה כל מאמץ מול ליצמן*.

אורי יקיר, אבא של עדי בת ה-4 חולת לוקמיה: ״אנחנו מעריכים את הנכונות לבוא ולשמוע אותנו. אנחנו זקוקים לאימא שהיא גם

פסיכולוגית ילדים בשירות הציבורי שמבינה מה עובר על הילדים. אנחנו רוצים לפנות אליך בתחינה ובקשה: אנא התערבי ועזרי לנו לפתור את הבעיה. אני קורא לך מהלב: עד עכשיו רק גברים ניהלו את השיחות. אנחנו יודעים מה זה לב של אימא. אנחנו יודעים שאת מבינה כמה זה קשה עבור הילדים. אנחנו זקוקים ללב שיסתכל רק על הילדים. תנו לנו להילחם בסרטן בשקט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מארווה עותמאן, אימא של נאיה בת שנתיים וחצי חולת לוקמיה: ״נאיה חולה בלוקמיה ולא מגיבה לטיפולים. בעקבות טיפול מסור וקשר נפלא עם הרופאים, נאיה הלכה בשמחה לבית החולים.

אתמול הלכתי לאשפוז יום בשניידר עד שעה 23:15 בלילה. לא יכולתי לחזור עם נאיה לירושלים בשעה כזו. נשארתי במלונית, רחוק מהילדים, רחוק מהבעל, הילדה לא הבינה איפה היא ולא ישנה כל הלילה. תעזרי לנו. אנחנו צריכים את העזרה שלך.

שרה וינרב. אימא של רוני בת 15: ״אצל הבת שלי רוני התגלה גידול לפני שנה וחצי. לבת שלי יש גידול נדיר, אחד מ-5 מקרים בארץ, אין לה מקום אחר ללכת אליו.

אין לי שום מושג מה לעשות כרגע, אני שוכבת ערה בלילות, מחכה לפתרון. יש אדם אחד בעולם שהיא סומכת עליו וזו טל, הרופאה המופלאה שלה. עזבתי חמישה ילדים, כולל ילד עם צרכים מיוחדים. אני כועסת, אני עצובה ואני מיואשת. כאימא אל אימא, כשרה אל שרה, כדמות משפיעה, עזרי לנו לחזור הביתה.

אלינוער גיגי, אמא של רענן בן 17: ״אנחנו מתמודדים שנה וחצי עם המחלה. יש לרענן סרטן המעי הגס, סרטן נדיר בילדים.
המצב שלנו היום הוא קריטי. הילד חי ממורפיום למורפיום. נאלצנו לנסוע בשישי לתל השומר, כשהילד זועק מכאבים. הוא כבר לא ראה אונקולוגית שבועיים וחצי. המצב לא יכול להימשך. אני מתחננת ובוכה: תעזרו לנו! אנחנו במצב קשה. אם לא תיפתח מחלקה נוספת בהדסה, הילדים ישלמו בחיים שלהם. כל המשפחה סובלת. המשפחות שלנו נהרסות. אין לנו חיים. אנחנו מדברים בשם כל ילדי ירושלים והפריפריה. אין מענה בירושלים לילדים. אי אפשר לוותר על הרופאים האלו, זה סגל מוביל. חייבים למצוא פתרון בירושלים.

לא איכפת לנו איפה, רק שיפתחו בירושלים מחלקה המטו אונקולוגית לילדים. קורן אדמס, בן 11.5, ממבשרת. חולה בסרטן ארובת העין: הרופאים האלה הם מלאכים. לא נעים לנסוע למקום לא מוכר ולעבור למקום שאתה לא יודע עליו כלום. שרה, אם לילד חולה: ירושלים היום בלי מחלקה ואין מענה היום לילדים בירושלים. לא יכול להיות שתשעה רופאים מצוינים יושבים בבית ולא מטפלים בילדים. אנחנו חצי שנה במאבק הזה. הילד שלי נלחם לחיות. לא יכול להיות שבעיר הבירה של ישראל לא יהיה מענה. אין לנו זמן. אנחנו צריכים עכשיו פתרון.

הגברת שרה נתניהו פנתה להורים ואמרה: אני מתרגשת מעצם ההגעה שלי לכאן ומכל מה ששמעתי כאן. אתם כולכם מדברים אל הלב וזה נכנס אל הלב. גם כי אני פסיכולוגית וגם כי אני אימא וגם כי אני בת. ביליתי עם הוריי הרבה שנים בבית החולים הדסה ואיבדתי את שניהם למחלת הסרטן. באתי מתוך תמיכה ואהבה אליכם ההורים והילדים והאחים. אני מודעת לסבל של כל המשפחה בהתמודדות.
אני שמחה לדעת שהרופאים של היום הם רופאי הנפש והגוף ויודעים לעזור. נקלענו למצב שאין אף אחד ששמח ומאושר ממנו. משיחותיי עם שר הבריאות אני חושבת שהוא שר בריאות מצוין. אני יודעת שכואב לו והוא רוצה לעזור. הוא יודע שאני רוצה לפתור את המשבר ועושה כל מה שצריך להביא לפתרון מהיר. עירבתי את בעלי ראש הממשלה. הלב שלו איתכם לגמרי. הוא אמר שידבר עם ליצמן וינסו למצוא פתרון. זה ייפתר. אני מאמינה שהילדים צריכים לקבל את הטיפול הכי טוב ובמקום הכי קרוב. אעשה כל מאמץ מול ליצמן.

אורי: אנחנו מבקשים את התערבותך המידית. אנא הניחו את כל העניינים הפוליטיים בצד והסתכלו לכל 267 ילדים ועוד למעלה מאלף שנמצאים במעקב בעיניים: כולנו צריכים פתרון עוד הערב. הפתרון הוא כנראה פתיחה בשערי צדק. אנחנו לא רוצים להכתיב את הפתרון.

צילום: חיים צח לע"מ

 

Back to top button