אינטרנטחדשות הארץמבזקים

האם האפליקציות המותקנות על הסלולרי שלנו בטוחות ?

האם האפליקציות שלנו בטוחות ?

בניגוד לווירוסים ותוכנות זדוניות (malware) שמותקנים על מחשבים או סמארטפונים בצורה חשאית, האפליקציות למיניהן מותקנות "על אחריות המשתמש" ולרוב הן נחשבות לבטוחות. אך האם הן באמת בטוחות ?

מאז פריצתו של הסמארטפון לשגרת חיינו היום יומית, מילה חדשה נכנסה ללקסיקון שלנו – 'אפליקציה'. אפליקציה היא תכנת מחשב לכל דבר רק מותאמת לסמארטפונים ומשמשת את המשתמש למגוון רב של פעולות. בין האפליקציות הרבות הקיימות בחנויות האפליקציות הרשמיות של אפל ואנדרואיד ניתן למצוא הכל החל מאפליקציות של יומנים ועד למשחקים, המון משחקים.

הדעה הרווחת בקשר לאפליקציות האלה היא שהן בטוחות למדי, ורוב האנשים לא חושבים פעמיים לפני שהם מתקינים אפליקציה שנראית חביבה ולא מזיקה. זה נכון שרוב האפליקציות הן חביבות ולא מזיקות, אבל לא פעם ולא פעמיים כבר הצליחו להשתחל אפליקציות זדוניות לחנות ה Google Play ותאמינו או לא, גם ל App Store של Apple.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

איך תדעו שמדובר באפליקציה זדונית ?

ברוב המקרים אתם לא. מפתחי האפליקציות הזדוניות דואגים לכך שהתכונות ה"זדוניות" של האפליקציה יהיו נסתרות מהעין ויפעלו רק ברקע, כדי לעורר כמה שפחות את תשומת ליבו של המשתמש. כך שיכול להיות שהתקנתם משחק מגניב שפועל נהדר, אבל מתחת לפני השטח האפליקציה מרגלת אחר הרגלי הגלישה שלכם או מצוטטת לשיחות הטלפון שלכם. דוגמה טובה לכך מהשנה שעברה היא אפליקציית ריגול שהסתתרה בתוך גרסה מזויפת של Angry Birds Space, המשחק עצמו עבד נהדר ולמשתמשים לא היה מושג שמאחורי הקלעים האפליקציה אוספת עליהם מידע רב ומעבירה אותו לתוקפים.

אז איך נמנעים מהן ?

הנה כמה עצות וטיפים שיעזרו לכם להימנע מאפליקציות זדוניות לסמארטפון שלכם :

התקינו את האפליקציות שלכם רק מחנויות האפליקציות הרשמיות – Google Play לאנדרואיד ו- App Store לאייפון. למרות שאפליקציות זדוניות מצליחות להסתנן פה ושם גם לחנויות אלה, לפחות אתם יודעים שהחנויות האלה נסרקות באופן תמידי לקיומן של אפליקציות זדוניות ושרמת הסיכון נמוכה יותר. ניתן גם לבטוח באפליקציות הניתנות להורדה באתרים רשמיים של חברות מסחריות.

כאשר משתמשי אנדרואיד מתקינים אפליקציה הם מקבלים רשימה של הרשאות שהאפליקציה צריכה כדי לפעול. עברו על הרשאות הגישה האלה ואם מופיע שם משהו חשוד – כמו משחק תמים שצריך גישה לשיחות הטלפון – מומלץ לא להמשיך בהתקנה.

שימו לב לפעילות חריגה של המכשיר, צריכת סוללה מוגזמת, חימום יתר ועוד – יכול להיות שאפליקציה שפועלת ברקע מבלי ידיעתכם גורמת לכל התופעות האלה. אם נתקלתם בתופעות כאלה, מומלץ לא להתעלם.

אל תשאירו את הטלפון שלכם לבד. מלבד האפשרות שיגנבו לכם אותו, תמיד קיימת האופציה שמישהו פשוט יתקין עליו אפליקציה מזיקה. לכן, תמיד שמרו על המכשיר במקום בטוח.

התקינו תוכנת אבטחה – מומלץ להתקין תוכנת אבטחה על הסמארטפון. תוכנת אבטחה תעזור לאתר פעילות חריגה או וירוסים על המכשיר ואף תאפשר לכם להגן על המידע שלכם במקרה והטלפון אבד או נגנב.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח