חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

הנשיא ריבלין אירח מנהיגים ואישי ציבור מוסלמים בישראל

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה אירחו כבכל שנה הערב (שני) בבית הנשיא, ארוחה לשבירת צום הרמדאן (איפטאר) למנהיגים ואישי ציבור מוסלמים בישראל. באירוע נשאו דברים נשיא המדינה, נשיא בית הדין השרעי לערעורים קאדי עבד אל חכים סמארה, יו"ר פורום הרשויות הערביות וראש עיריית סח'נין, מאזן גנאיים והרב חכם דוד מנחם. בארוחה השתתפו שגרירי מצרים, ירדן טורקיה וקזחסטן, קאדים, ראשי רשויות, נציגי צה"ל, משטרה ושב"ס, בכירי המשק הישראלי, אנשי חינוך ואקדמיה, רופאים ורופאות.

בפתח דבריו, בירך הנשיא את האורחים בערבית ובעברית, ואמר: "إنّه لَشرَفٌ عظيمٌ لِيَ أنْ أستضيفَكُم هذا اليومَ في بيتِكُم بيتِ رئيسِ الدولةِ. , לכבוד הוא לי לארח אתכם היום בביתכם, בית נשיא המדינה."

"הרמדאן הוא החודש הקדוש ביותר למוסלמים בעולם כולו," המשיך הנשיא והדגיש את חשיבותו הערכית של חודש הרמדאן: "בכל קהילות האסלאם, בכל העולם, הרמדאן מסמל את אותם ערכים יסודיים חשובים מאין כמותם, המשפחה והקהילה, הצדקה והדאגה לחלש, הרהור רוחני וחשבון נפש. אלו ערכים שכל אדם יכול וצריך להזדהות איתם. אלו ערכים שיש בכוחם לרומם כל קהילה ולקרב בין קהילות ובין עמים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא מסר את ברכתו לאזרחי ישראל ולשגרירי מצרים, ירדן טורקיה וקזחסטן שהשתתפו בארוחה והתייחס לאלימות ביישובים הערביים: "אנחנו נפגשים כאן בשעה לא קלה. הציבור הערבי בישראל משמיע קול זעקה אל מול מגפת האלימות המשתוללת ביישובים הערביים אל מול חדירתם של ארגוני פשע הגובים את חייהם של אנשים תמימים. אני כואב את המצוקה הקשה הזאת. תחושת הביטחון האישי היא תנאי יסוד לחיים נורמטיביים, לחיים בחברה מתוקנת. ההתמודדות עם מגפת האלימות הזאת, היא אתגר כבד. זהו אתגר שמונח על כתפי הממשלה והמשטרה, זהו אתגר שמונח גם על כתפי ההנהגה הערבית בישראל. לא נוכל לעקור את האלימות הזאת מן השורש ללא אמון ושיתוף פעולה מלא בין הצדדים, בין כוחות הביטחון והאכיפה במדינת ישראל שזוהי חובתם לספק תחושת ביטחון לכל אזרח, לבין ההנהגה הערבית, הפוליטית והאזרחית. ביטחונו ורווחתו של הציבור, הם הדבר היחיד שצריך לעמוד לנגד עינינו."

"זכותם של צעירים וצעירות ללמוד ולהתפתח, זכותם של הילדים של כולנו לגדול בבטחה," אמר הנשיא והוסיף: "בשיחותיי עם מפכ"ל המשטרה ועם ראשי הציבור הערבי, אני מזהה נכונות כנה ואמיצה לצעוד קדימה למרות הקושי, למרות המורכבות, למרות העבר. כדי לבנות אמון, אנחנו נהיה מוכרחים למקד את המבט קדימה. להניח בצד את החשדנות ולעבוד יחד."

"בשבועות הקרובים אנו מעוניינים לקיים כאן מפגש עבודה בין צמרת המשטרה לבין ראשי הרשויות הערביות," ציין הנשיא ואמר: "אני מקווה שמפגש זה יהיה צעד נוסף בבניית האמון ושיתוף הפעולה. אנו עוסקים בדיני נפשות. אני מקווה ומתפלל שהשבר הנוכחי יקרב את כולנו לקבלת ההחלטות הנכונות. לקידום פעולה משותפת, מתואמת, נחרצת ומקיפה שתשיב את תחושת הביטחון לרחובות ולבתים."

הנשיא התייחס לאתגרים הגדולים העומדים בפני שני הצדדים, וכן להישגיה של ממשלת ישראל בטיפול בנושא כדוגמת החלטה 922 לפיתוח כלכלי בחברה שאת ניצני הצלחתה כבר רואים ואמר: "השותפות בינינו, יהודים וערבים בני הארץ הזאת, היא מציאות חזקה יותר מכל רוח רעה שמבקשת לערער אותה. אתם, כולכם ועוד רבים רבים, המפתח של כולנו לתקווה, אתם הסיבה לכך שאני מאמין בלב שלם שנוכל גם נוכל לאתגרים המונחים לפתחנו. היו ויהיו תקופות קשות אבל אנחנו נמשיך. נניח לבנה על לבנה. זוהי המחויבות שלנו, זוהי משימת הדור שלנו, להבטיח לנכדינו עתיד שבו הם יבינו שלא נגזר עלינו אלא נועדנו לחיות יחד."

נשיא בית הדין השרעי לערעורים קאדי עבד אל חכים סמארה, ויו"ר פורום הרשויות הערביות וראש עיריית סח'נין מאזן גנאיים, הודו לנשיא על פעילותו למען השבת הביטחון לרחובות.

שייח סמארה אמר בדאגה: ״אנו כאזרחים מרגישים כי ביטחוננו האישי מופקר לגמרי. ארגוני הפשע משתלטים על חיינו. הם הפכו מעין שלטון שחי בצל. הסחר בנשק, בסמים, בנשים, עולה באחוזים מבהילים.״

גנאים הוסיף כי הוא שב וזועק בכל פורום אפשרי: ״הצילו״.

״האלימות חוגגת,״ המשיך גנאים, ״אלפי כלי נשק מסתובבים בישובים. ידינו מושטות לאסוף את הנשק הבלתי חוקי. זהו סרטן ממאיר. הביטחון האישי מופקר וזה נכון אבל בך אדוני הנשיא נחמתנו,״ חתם גנאים את דבריו.

הרב דוד חכם ברך גם הוא את הסועדים ואמר: ״מי שאוהב את אלוהים ואת יצירתו אוהב את כל ברואיו, גם את בני הדתות האחרות. אחים אנחנו, כל באי עולם. שונים בדתם, אך אחים. גם אנחנו ביהדות מאמינים במקור אחד לאנושות כולה ומכאן מוטלת החובה עלינו בני כל הדתות להיות שגרירים לאהבת האדם.״

צילום: מארק ניימן / לע"מ
Back to top button