חדשות הארץמבזקים

ראש עיריית ירושלים ירה בתותח הרמדאן העתיק

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, ירה היום בתותח הרמדאן העתיק ונעל את יום הצום ה-16. האירוע התקיים יחד עם משפחתו של החאג' יחיא סנדוקה, אשר אחראית להפעלת התותח במשך חודש הצום ובימי חג עיד אל-פיטר, ומופקדת על ירי התותח מאז התקופה העות'מאנית לפני כ-200 שנה.

חודש הרמדאן חל השנה בין התאריכים 27 במאי ועד 25 ביוני, כאשר עם סיומו יציינו תושביה המוסלמים של העיר את חג עיד אל פיטר – חג סיום הצום. במהלך חודש זה, מקיימים תושביה המוסלמים של העיר צום ותפילות, החל מעלות השחר ועד לרדת החשכה.

לקראת הרמדאן ערכה העירייה מבצע ניקיון מקיף בשכונות ופינתה מצבורי אשפה גדולים, כולל פסולת עפר ובניין. בנוסף, נפרסה תאורת חג ברחובות מזרח העיר, נתלו 40 שלטי ברכה בשלוש שפות ברחבי העיר, נתלו דגלים צבעוניים חגיגיים והושקעו סכומי כסף גדולים בריבוד כבישים ובסתימת בורות ברחובות הראשיים. בנוסף, הוקמו "פינות נוי" בכניסות לשכונות, הכוללות שלטי ברכה, צמחייה מטופחת וקישוטי חג. וכמו כן, הוצבו ספסלים חדשים ונפרסו צליות בסביבות העיר העתיקה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך ימי הרמדאן מבצעת העירייה פינוי מוגבר של אשפה מן הצירים הראשיים, ודואגת לניקיון הפארקים והגנים הציבוריים במטרה לאפשר אווירה חגיגית ומכובדת לאורך כל חודש הרמדאן.

בתחום התחבורה הוכשרו מגרשי חנייה יעודיים לשימוש המבקרים והמתפללים, ותוגברה תדירות הרכבת הקלה במטרה להקל על המגיעים להר הבית ולעיר העתיקה.

בנוסף להערכות בתחומי התברואה והתשתיות, התקיימו אירועי תרבות וחברה בשיתוף עם המינהלים הקהילתיים ב-12 שכונות, במסגרתם נפתחו מגרשים בית ספריים עם תאורה בלילה לטובת הקהילה וטורנירים של ספורט בשכונות. כמו כן, אגף הרווחה בעירייה חילק תלושי מזון לנזקקים בלשכות הרווחה.

צילום: ג'קי לוי
Back to top button