חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נשיא המדינה קיים היום פגישת עבודה מדינית עם ראש ממשלת אתיופיה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, קיים היום (שני) פגישת עבודה מדינית עם ראש ממשלת אתיופיהHailemariam Dessalegn, המבקר בישראל.

"לקשר של עמך עם ירושלים שורשים מימי התנ"ך, והקשר בין העמים שלנו הוא בן מאות שנים,״ אמר הנשיא בפתח הפגישה לראש הממשלה והוסיף: "אנו מעריכים מאוד את השתתפותך בהלוויה של שמעון פרס המנוח."

הנשיא הוסיף ואמר: "אנו נרגשים לחזור לקשר שהיה לנו עם אפריקה ואנו מבקשים מכם לתמוך בנו באפריקה, במטרה לאפשר לנו לחזור ולהשתתף בכל הפגישות והכנסים הרלוונטיים ביבשת. אנו צופים לעבר העתיד, ואנו יודעים כי אפריקה היא היעד. יש לנו קהילה נהדרת שהגיעה מאתיופיה וחיה כאן בישראל, בניהם קצינים, רופאים, טייסים, שגרירים, והם חלק בלתי נפרד ואהוב מהסביבה והחוויה הישראלית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"למרות כל הבעיות שיש לנו, יחד ולחוד, אנו יכולים לפתור אותן ולהסתכל לעתיד בתקווה," אמר הנשיא.

ראש ממשלת אתיופיה הודה לנשיא על קבלת הפנים החמה בישראל ואמר: "עלינו להוקיר ולהעמיק את יחסינו המבוססים והאיתנים. יש לנו הרבה במשותף, והעם האתיופי מאוד מבין ומעריך את ישראל ואת העם בישראל. ישראל תמיד נמצאת בליבנו מסיבות רבות."

ראש הממשלה הוסיף ואמר: "יחסי אפריקה ישראל הם באמת שער, נעשה כל שביכולתינו על מנת שהם יתחזקו, ואתיופיה תוביל זאת. אנו מכירים בצורך להעמיק את יחסי אפריקה ישראל, באתי להביע את ההבנה העמוקה שלנו ולקדם את יחסינו לשלב הבא. יש לנו רצון רב להפיק תועלת מהמדע והטכנולוגיה הישראליים, ולרתום את הפוטנציאל לשיפור החיים באתיופיה. עלינו להילחם בטרור, בקיצוניות, בשינויי האקלים, בעיות המשותפות לכולנו."

ראש הממשלה הודה בסיום דבריו לנשיא, על תמיכת ישראל בבחירתו של שר החוץ לשעבר של אתיופיה, ד"ר Tedros, כמנכ"ל ארגון הבריאות העולמי,WHO – World Health Organization. הנשיא ריבלין השיב כי: "הוא אישיות נפלאה, ואנו גאים מאוד לתמוך בבחירתו.״

צילום: מארק ניימן / לע"מ

 

 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח