חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

"עוקץ האינסטלטורים": נעצרו חשודים בחברות ברשת שהונתה קשישים

בתום חקירה שהתנהלה על ידי חקירות מכס ומע"מ תל אביב, חקירות מס הכנסה תל אביב, משטרה (הונאה תל אביב) ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה ת"א, נעצרו שישה  חשודים בשורת עבירות, ביניהן עבירות מס, גניבה ועושק ע"י הפקעת מחיר.

מדובר על חקירה שבמהלכה נגבו עשרות תלונות של אזרחים שנפלו קורבן לחבורה שסיפקה כביכול שירותי אינסטלציה, וגבתה בעבור השירות סכומי עתק שלפעמים הסתכמו בעשרות אלפי שקלים. מחומר החקירה עולה כי החשודים נהגו להפיץ בכל אזור המרכז וגוש דן מגנטים למתן שירותי אינסטלציה. למרות שהמגנטים נשאו שמות שונים של בעלי המקצוע ומספרי טלפון שונים , מחומר החקירה למדו החוקרים כי כל השיחות התנקזו למקום אחד.

מחומר החקירה עולה כי החשוד או מי  משותפיו היו מגיעים לבית הלקוח ובדרכי מרמה,  תוך ניצול מצוקת הלקוח או מפאת גילו המבוגר,  גבו סכומים שהסתכמו באלפי ש"ח בגין תיקונים פעוטים שהגבייה בגין ביצועם הייתה צריכה להסתכם בלא יותר מכמה מאות ש"ח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החשודים לא הסתפקו בגביית היתר ובמקרים אחדים אף גנבו מבתי הלקוחות תכשיטים,  כסף מזומן, המחאות, כרטיסי אשראי בהם עשו שימוש תוך שמוציאים באמתלות שונות ומשונות את הקורבן מהדירה. לאחרונה, כך עולה מחומר החקירה, שכללו את אופן פעולתם ונהגו להתקשר לתושבים ותוך התחזות לנציגי תאגידי המים ולעתים לנציגי חברת החשמל הודיעו על קלקול בצנרת או בארון החשמל והציעו את שירותיהם בפתרון הבעיה. במקרים אלו בעבור "תיקון התקלה" גבו החשודים סכומי עתק מבלי שבוצעה כלל עבודה.

כאמור היום (שני) בוצעה פשיטה על בתי ששת החשודים והם נעצרו. בהמשך היום הם יובאו בפני שופט ביהמ"ש השלום בת"א לדיון בהארכת מעצרם.

תמונת ארכיון
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח