העולם הערביחדשות הארץמבזקיםצבא וביטחוןרצועת עזה

הפיוס של חמאס – פת"ח טוב לישראל? או שמבצע בעזה מתקרב?

הפיוס של המחבלים (פת"ח – חמאס) לא ממש משרת את מדינת ישראל. להפך, הוא רק מקרב את סבב האלימות מול ארגון הטרור שנמצא בשליטה מלאה סביב רצועת עזה.

ההסכם שהושג בין הארגונים בתיווך מצרים הוא הסכם רע למדינת ישראל. אמנם אבו מאזן וארגונו ישלטו במעברים ברצועה (מה שגם ככה קורה היום סביב מעבר ארז וכו') וגם כ-3,000 שוטרים מטעם הרשות יהיו סביב המעברים ברצועה אבל עדיין איך זה משרת את מדינת ישראל? אז זהו שממש לא משרת ולהפך, הדבר הזה מקרב אלינו את סבב האלימות כי הטרור של חמאס והזרוע הצבאית ממש לא הולכים להתנתק מאיתנו.

חמאס הבהיר כבר שאין בכוונתו להתנתק מחפירת המנהרות, מייצור אמצעי הלחימה כשבהם רקטות, פצצות מרגמה, כלי טיס בלתי מאוישים ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חמאס דאג להבהיר במסר חד משמעי למדינת ישראל, שאת גופות החללים שלנו לא נקבל בעקבות ההסכם וכך את האזרחים הישראלים המוחזקים בידי הארגון. חמאס מבקש שחרור מסיבי של מחבלים והשאלה עד כמה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון אביגדור ליברמן יהיו חזקים בשביל לא לשחרר מחבלים ויקבלו החלטה להיכנס למבצע צבאי בשביל לחלץ את החללים והאזרחים המוחזקים בידי חמאס.

גורמים מדיניים התייחסו אתמול (חמישי) להסכם הגרוע בין פת"ח לחמאס, הגורמים אמרו,"כל פיוס בין הרשות הפלסטינית לבין חמאס חייב לכלול עמידה בהסכמים בינלאומיים, עמידה בתנאי הקוורטט ובראשם הכרה בישראל ופירוק חמאס מנשקו.

המשך חפירת מנהרות, ייצור טילים וייזום פעולות טרור כנגד ישראל מנוגד לתנאי הקוורטט ולמאמצי ארצות הברית לחידוש התהליך המדיני".

ישראל דורשת את קיום התנאים הללו וכן את שחרורם המיידי של חללי צה"ל אורון שאול והדר גולדין ז״ל והאזרחים אברה מנגיסטו והישאם א- סייד המוחזקים בידי חמאס באכזריות.

כל עוד חמאס לא יתפרק מנשקו וממשיך לקרוא להשמדת ישראל, ישראל רואה בו אחראי לכל פעולות טרור שמקורן בעזה.

ישראל עומדת על כך שהרשות הפלסטינית לא תאפשר מאחז כלשהו לפעולות טרור של החמאס משטחי הרשות ביו״ש וכן מעזה, אם אכן הרשות הפלסטינית תקבל אחריות על שטחה, ישראל תבחן את ההתפתחויות בשטח ותפעל בהתאם.

חמאס בתוך מנהרת טרור
Back to top button