בריאותחדשות הארץמבזקים

מפגש מרגש: הורי הילדה נפגשו עם צוות מד"א שהציל את חיה

לרגל השנה החדשה, התקיימה הרמת כוסית לעובדי ומתנדבי מגן דוד אדום בתחנת מד"א בירושלים. במהלך הערב התקיים טקס הענקת תעודות הוקרה ודרגות כתף לעובדים ומתנדבים במרחב, במהלכו הועלו בדרגה עובדים ומתנדבים בארגון והוענקו תעודות הוקרה לאנשי צוות שבלטו במסירותם בשנה החולפת. במסגרת זו הוענקו 10 תעודות הצטיינות למתנדבי ועובדי מד"א.

הערב נחתם באירוע מיוחד ומרגש, בו נפגשו הוריה של נויה כהן עם צוות מד"א שהעניק לה טיפול רפואי מציל חיים. מדובר באירוע שהתרחש בשעות הלילה המאוחרות בחודש נובמבר 2016, לאחר שהתקבלה קריאה למוקד החירום 101 של מד"א מהוריה של נויה, תושבי שכונת הר חומה בירושלים, אשר הבחינו בחרחורים חריגים אצל נויה ומצאו אותה חיוורת מאוד, דבר שבהמשך הוביל לאיבוד הכרתה.

דבי יקובוב, החובשת במוקד מד"א הבחינה כי מדובר במצב חירום מסכן חיים, היא תדרכה את אביה של נויה בביצוע פעולות החייאה ובמקביל הזניקה את צוותי מד"א לאירוע. עידו שוורץ, חובש רפואת חירום כונן על אופנוע מד"א ותושב הר חומה בעצמו, הוזנק ממיטתו לאירוע באמצעות האפליקציה של מד"א, עלה על האופנוע והגיע אל הבית תוך דקות ספורות. עידו הצטרף אל כונני מד"א, האחים שרעבי, שהיו בקרבת מקום ונחלצו גם הם להגיש סיוע, בדקות הראשונות עד להגעת הצוותים הנוספים. עם הגעת ניידת הטיפול נמרץ, בראשותו של הפארמדיק עקיבא פולק והחובש הבכיר עזאת ג'באר, הצטרפו צוות מד"א אל פעולות ההחייאה והביאו אל התאוששותה של נויה ובכך הצילו את חייה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות מד"א

אתי ורועי כהן, הוריה של נויה: "אנחנו מלאים בהערכה לצוות מד"א ומודים להם מאוד על שהצילו את חיה של נויה. עד היום, כשנה לאחר האירוע, אנחנו בקשר עם צוות החובשים והפאראמדיקים. אנחנו מסתכלים על האירוע הזה כאירוע מלמד, ואנחנו קוראים לכל ההורים – גשו לעשות קורסי החייאה, זה דבר מציל חיים, ורואים את זה במקרי חירום מאין אלו."

מנהל מרחב ירושלים במד"א, שלמה פטרובר אמר בטקס: "שנה חדשה והתחלה חדשה דורשים מכולנו חשבון נפש. זה הזמן לעמוד מול המראה, להישיר מבט ולומר האם אני פעלתי כנדרש וכמצופה ממני, דבר שמקבל תוקף מיוחד בעיסוק כשלנו – הצלת חיים, בו כל פעולה שנעשה נוגעת ומשליכה על כך. כשאני מתבונן בכם עובדי ומתנדבי מרחב ירושלים, אני בטוח כי כארגון וכמרחב נצליח בכל משימה. אני גאה בעובדי ומתנדבי המרחב ואני בטוח שגם אתם. כמו כל אחד מהעובדים והמתנדבים במרחב, גאה להיות חלק מארגון ההצלה הלאומי מגן דוד אדום. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכל השותפים שלנו ברשויות העירוניות, במשטרה ובבתי החולים, על שיתוף פעולה מתמשך ויומיומי, ורוצה לברך אתכם המצטיינים ומקבלי הדרגות – יישר כח, המשיכו לשמש דוגמא ומופת לחבריכם. אאחל לכם שנה טובה ומתוקה, וגמר חתימה טובה."

Back to top button