חדשות הארץכלכלהמבזקים

צים שירותי ספנות תשלם 300 אלף שקל קנס בגין זיהום מי הים

בעקבות כתבי אישום שהגיש המשרד להגנת הסביבה נגד חברת צים שירותי ספנות אשר הפעילה אנייה שזיהמה מי ים בשמן, נגד חברת Kateland Navigation SA בעלת האנייה, ונגד רב החובל של האנייה והמכונאי הראשי, הרשיעה בשבוע שעבר סגנית נשיא ביהמ"ש השלום בחיפה, השופטת אורית קנטור, שלושה מהנאשמים.

צים שירותי ספנות נקנסה ב-300 אלף שקל בגין זיהום הים בשמן

בית המשפט הטיל על חברת Kateland Navigation SA קנס בסך 15,000 שקל והתחייבות כספית בסך 100 אלף שקל להימנע מלעבור על אחת מהעבירות בגינן הורשעה למשך שנתיים. בנוסף, בית המשפט הטיל על חברת צים שירותי ספנות קנס בסך 300 אלף שקל ועל המכונאי הראשי קנס בסך 25 אלף שקל או 4 חודשי מאסר והתחייבות כספית בסך 25 אלף שקל להימנע מלעבור על אחת העבירות בגינן הורשע למשך שנתיים. לצד זאת, בית המשפט ביטל את הרשעתו של רב החובל של האניה, אך חייב אותו בפיצוי בסך 25 אלף שקל ושירות לתועלת הציבור בהיקף של 50 שעות. כספי הקנסות והפיצוי יועברו לטובת הקרן למניעת זיהום ים במשרד להגנת הסביבה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המקרה הנדון אירע באוגוסט 2015, עת עגנה האנייה Zim Vancouver במימי נמל חיפה ותידלקה. לפני התדלוק ובעת התדלוק, צוות האנייה לא ווידא כי פתחי הניקוז בסיפון הספינה סגורים, דבר המנוגד לתקנות הנמלים ולנוהלי החברה.

במהלך התדלוק פרץ שמן (דלק) מצינור האוורור של שני מכלי דלק, הציף את מאצרת התדלוק, וגלש וזרם לפתחי הניקוז שהיו פתוחים – ודרכם גלש לים ולרשות הרבים. כמות השמן שהגיעה לים מוערכת בכ-8-10 טון. בעקבות מקרה זה הגיש המשרד להגנת הסביבה כתבי אישום.

צילומים מ-2015: שרון עדי, המשרד להגנת הסביבה
צילומים מ-2015: שרון עדי, המשרד להגנת הסביבה
צילומים מ-2015: שרון עדי, המשרד להגנת הסביבה
צילומים מ-2015: שרון עדי, המשרד להגנת הסביבה
Back to top button