בידורחדשות הארץמבזקים

"אחרי שקיבלתי כתב תביעה הגיע הזמן להיפרד רשמית"

מנחה תוכנית 'הצינור' בערוץ 10 גיא לרר פרסם לפני זמן קצר (ראשון) על ההחלטה שהביאה אותו לעזוב את ערוץ 10 לאחר 12 שנים, מה הוא חושב על טל ברמן, מחליפו בתפקיד ועל המאבק עם ערוץ 10 בנוגע לזכויות של עמוד הפייסבוק 'הצינור'.

צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של גיא לרר

"צר לי שלא עשיתי את זה עד כה, אבל דווקא עכשיו, אחרי שקיבלתי כתב תביעה שצרב לי את הלב – הגיע הזמן להיפרד רשמית ולהסביר את מה שאפשר להסביר בינתיים. למי שלא שמע, אני עוזב את ערוץ עשר אחרי 12 שנים מטורפות ומצטרף לזכיינית רשת (ערוץ 13 החדש)
אני בסערת רגשות כבר תקופה ארוכה ובמחשבי מונחים כמה וכמה עותקים וירטואליים מקומטים של טיוטות להודעה הזו.מחזיק מעצמי ככותב קולח בדרך כלל אבל נפלה עליי אי כשירות זמנית אז פשוט חילקתי לנושאים. זה יהיה ארוך אבל יש הפתעה בסוף.

טל ברמן
כששמעתי שנבחר להחליף אותי בערוץ שמחתי מאוד. מדובר במגיש מקסים ואיש מקסים ואם לא הייתי חושב כך באמת – לא הייתי טורח לכתוב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ערוץ 10
הגעתי לערוץ כילד בן 25 שחזר משנתיים בלונדון, בניגוד לתכנוניו, בלי גרוש על התחת. נסעתי באוטובס לראיון והסתכלתי על מגדל הורד של ערוץ 10 מלמטה. כל כך בהיר וברור: זה המקום שאני רוצה להיות בו. בשנותיי הראשונות תפקדתי על תקן מעריץ שהסתנן. רק חיכיתי לראשון שיגלה וישליך אותי מהבניין. אני אוהב את ערוץ 10 כל כך ועדיין לא יודע למה. גם כשהוא כשל כישלונות קשים, עמד על סף פשיטת רגל אני חייתי כמו בן בהכחשה. אבא שלי הכי טוב ולא חשוב לי שכולם אומרים אחרת. השארתי חתיכות מעצמי במסדרונות. הם יהיו שם גם אחרי שאלך. הייתם לי למשפחה אומרים העוזבים מקומות עבודה? ובכן, את אשתי הכרתי כאן. בחתונה שלנו לא נשאר חתול בבית הורד, אז תסמכו עליי כשאני אומר את זה – משפחה.
מנהלי ערוץ עשר וחדשות 10 – ובעיקר גולן יוכפז יצאו מגדרם לעזור לי בכל הזדמנות אפשרית. הם נתנו לי גב ענק, חסמו את אלו שניסו לבחוש ולהרע. יוסי ורשבסקי קידם אותי לפריים טיים ונלחם גם כשהיו כאלו שלא האמינו וגולן כיוון אותי באמנות ובמסירות. האומץ שגילה כמנהל אפשר לנו לנסות לפרוץ את הגבולות. הוא הושקע עד עמקי נשמתו בתכנית הזו. שיחות לתוך הלילה ועצות שהן הרבה מעבר לחובת היום יום. שניהם נתנו לי הכל ואני נתתי כל מה שיש לי כדי להחזיר. אני אוהב אותם.

למה עזבתי
נתבקשתי לערוך שינויים בתכנית. הכיוון היה לעבור לבידור הקליל יותר, לפאן. אל תחפשו משמעויות נסתרות או רמיזות לצנזורה. ההחלטה הזו מקצועית לחלוטין ומקובלת לחלוטין. דווקא בגלל העבודה שהמקום משופע בכוכבי חדשות שאני יכול ביום טוב לראות להם את הקרסוליים – אחרי העזיבה של גיא פינס הפור נפל עליי כמי שצריך להיות האתנחתא הבידורית. אני אוהב חומרים מבדרים ומצחיקים ואמשיך להביא גם כאלו, אבל כשאני קם בבוקר ומסתכל במראה אני רואה אדם שסדר היום שלו הוא אחר. אני רואה אב לילדה שיש בו יצר תיקון שקצת קשה לשלוט בו. המאבקים שניהלנו היו קשים אבל הם גרמו לי לצאת מהבית מלא וטעון אנרגיה – ולחזור הביתה בידיעה שזו דרך החיים היחידה שאפשרית בשבילי.
הזכיינית רשת מחזיקה את תכניות הבידור הגדולות בישראל – בידור זה הדבר האחרון שחסר לה. אז מנכ"ל רשת אבי צבי, הסתכל עליי בפגישה הראשונה, שמע את השינויים שעברו עליי בשקט ואמר: אבל זה בדיוק מה שאני רוצה. גם התנאים האישיים ותנאי העבודה שהובטחו לי ולצוות שיהיה סביבי היו גורם משמעותי – אני האחרון שיתחסד לגבי כך, אבל בסוף יש את זה: 12 שנים במקום אחד מביאות לזעקה פנימית בלתי מנוסחת: דרוש שינוי.
ואני מבטיח לצעוק את מה שלא בסדר, זו לא בחירה. נולדנו ככה וככה נמות. נהיה כאלו גם בערוץ 13 או שלא נהיה בכלל.

הצינור, אני
כשאנשים רוצים להגיד לי משהו ברחוב, זה תמיד 'צינור לילה בוא לפה'. 'מה קורה הצינור?' יש גם גיא או לרר לפעמים – אבל אלו מקרי המיעוט. כשם שנתתי את נשמתי, בשעות העבודה ומחוצה לה, באולפן אבל גם בשדות עם החקלאים, בכיכרות עם המוחים, השם הזה תפח הרבה מעבר לאולפן הטלוויזיה והפך לכמעט כל חיי. ומה עם פייסבוק הצינור? גם כאן נוצרה ישות בפני עצמה. כפי שכל עוקבי הדף הזה יודעים, רק חלק קטן מתכני העמוד הזה קשורים בתכנית הטלוויזיה עם השם הזהה. לצד התוכן הבידורי שלו, הדף הפך לאחד המוקדים הגדולים ביותר לפניות ציבור במצוקה. מיליוני התיוגים של אזרחים שמרגישים לבד מול מערכות גדולות מהם, הם מבחינתי לא רק סיבה לקום לעבודה – אלא גם סיבה לחיות. פעם אחת, יצאתי מחדר העבודה שלי בוכה. אשתי נבהלה ושאלה אותי מה קרה. ראיתי פוסט של קשיש שחי בדיור הציבורי בתנאים לא תנאים. המקרה הזה מביא לדמעות בפני עצמו, אבל אז ראיתי עשרות מגיבים, כמעט רוב בפוסט הספציפי הזה שפשוט מתייגים את פייסבוק הצינור. אז כן, בכיתי מהמקרה עצמו אבל גם מהבנת הנטל על הכתפיים שלנו והמעמסה שהוא מייצר בלב. בהתחלה נבהלתי, אחר כך התרגשתי, אחר כך הבנתי שאני אסיר תודה על כך. ואז התקשרנו לעמידר.
על הקהילה שבניתי בעשר אצבעותיי אני לא הולך לוותר. התביעה מערוץ 10 פילחה את ליבי כיוון שאני יודע שהם יודעים היטב מדוע דף הפייסבוק שייך לי. בימים הקרובים מבטיח לפרט הכל ובכל מקרה שידעו: אני הולך להיאחז בקירות הדף הזה בציפורניי. זהו מפעל חיי. אני מקווה שאתם איתי.

תודה
אתם מכירים אותי, רשימה מפורטת תגיע בהמשך. אבל תודה ענקית אני חייב לראודור בנזימן, מנכ"ל החדשות שבתקופתו קמה הפינה שהפכה לתכנית, ההימור שלו על הצינור היה שווה לי עשר שנים מאושרות. לאשתי ומשפחתי שתמיד מקריבים הכי הרבה כשאני טרוד בעניינים שמחוץ לבית. לצוות התכנית, חלקם מלווים אותי מיום ההקמה ואחראים למה שיצא לפחות כמוני. ולד"ר הלל סומר, סוכני, עורך דיני ויועצי שבמסירות ובחכמת אין קץ עזר לי לנווט – שלא לאמר ניווט בעצמו את המהלכים המורכבים. מייצג על.

תשורה
אתם מבינים שעברו עליי ימים סוערים. אבל אני מרגיש שמישהו ניסה להקל עליי את התקופה האחרונה שהיתה מלאה בחיבוטי נפש ולבטים לא קלים. רצף פרסים שקיבלנו, תקופת יצירה טובה ופורה ועוד בשורות משמחות שנחתו עליי. נודע לי שהאישום שלי בשידור חומרי חקירה אסורים נסגר. קצת אחרי הודיעו לי שהקובלנה הפלילית שניהל נגדי שוטר והביאה אותי לספסל הנאשמים בבית המשפט נסגרה גם היא. הצלחנו לנטרל כמה תביעות השתקה בזכות הצוות המשפטי הנפלא של הערוץ בראשות דבורה קמחי. הפרקליטות החליטה להגיש כתב אישום נגד בן אופק, האיש שמירר את חיי ותבע אותי תביעת ענק ע"ס 3מיליון שקל. אלו עניינים שיצרו אצלי מועקה גדולה וכעת הם נעלמו בזה אחר זה בטווח של שבועות בודדים. חברי החילונים אומרים לי, הצדק נעשה. חבריי החרדים אומרים לי, השם אתך. חכו עד סוף המשפט אני אומר להם, יש עוד. דיברנו על משפחה? אז בקרוב גם תיוולד לי עוד בת. זה יקרה בנובמבר, מועד עליית התכנית החדשה. שיהיה לכולנו, גם לחבריי בערוץ 10, בהצלחה" כתב לרר בעמוד הפייסבוק.

Back to top button