העולם הערבימבזקיםמצרים

"50 מדינות ערביות יתפייסו עם ישראל אם ייפתר הסכסוך עם הפלסטינים"

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי הדגיש את הצורך למציאת פתרון לסוגיה הפלסטינית, תוך שהוא מזכיר את תנאי יוזמת השלום הערבית בעניין זה.
בראיון לערוץ הטלוויזיה האמריקני "פוקס ניוז", בשולי העצרת הכללית של האו"ם ה-72 אמר הנשיא המצרי כי "צריך שיהיה פתרון כולל של שתי מדינות, ישראל ופלסטין בהן יש ביטחון, יציבות ושגשוג לאזרחיהן. אני מגיע מהאזור הזה ואני יכול לומר כי ניתן להשיג זאת, אנו מתחילים עידן חדש עבור האזור כולו ופתרון המשבר הזה יפתור המון בעיות באזור כולו ממנו סבלו כולם שנים רבות. פתרון הבעיה צריך להתחיל באופק חדש של שיתוף פעולה ופתיחות".

עוד הוסיף א-סיסי "אני מדבר על 50 מדינות אסלאמיות וערביות, על פי היוזמה הערבית שינרמלו את היחסים עם ישראל ויהיו חילופי דיפלומטיים ו"גבולות פתוחים" אם המשבר הזה ייפתר".

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נועד בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ואמר לו "ניתנה לו ההזדמנות לפתור את "בעיית המאה" ואני אתן את כל הלב והנשמה כדי להשיג אותה. מדובר בהסכם הקשה ביותר אך אני משוכנע כי יש סיכוי טוב להגיע להסכם שלום בין הצדדים. אני מדגיש כי הפתרון צריך לכלול קיומו של ביטחון, יציבות ורווחת האזרחים של שני הצדדים הישראלים והפלסטינים כאחד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button