חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד: "לא יכול להיות ששר בממשלה יופיע בהפגנה בלתי חוקית אלימה"

יו"ר מפלגת 'יש עתיד' יאיר לפיד ביקר היום (חמישי), יחד עם חבר מפלגתו, ראש העיר דימונה לשעבר, ח"כ מאיר כהן, בערד. כזכור העיר ערד עלתה לכותרות בימים האחרונים עקב ההפגנה האלימה שהתקיימה בעיר, בה הושלכו צמיגים בוערים לעבר בית מגורים עליו נתלה שלט המפנה אשמה כלפי הציבור החרדי ועיר ובו נכתב "ערד לא למכירה".

בביקור פגש לפיד את ראש העירייה, ניסן בן חמו ואת סגן מפקד המרחב ניצב משנה ירדן קלנדרוב, שפיקד על האירוע המדובר, אשר העביר לנוכחים בפגישה סקירה מקצועית על האירוע. לפיד חיזק את ידיהם השוטרים שטיפלו באירוע בנחישות הנחוצה ואת ידיו של בן חמו על תפקודו והתנהלותו שהביאה להורדת גובה הלהבות בימים האחרונים.

לפיד התייחס לאירועים האלימים שאירעו בעיר ואמר: "באנו לכאן לערד כדי לתת גיבוי מלא לראש העיר, ניסן בן חמו, לתושבים שלו, שסובלים מאלימות , מהטרדות בלתי פוסקות של קבוצה קיצונית קטנה של חסידי גור שנתמכת בידי השר ליצמן. לא יכול להיות ששר בממשלה יופיע בהפגנה בלתי חוקית אלימה כדי לתמוך במפגינים במקום לתמוך בתושבים. בוא לא נתבלבל לא מדובר פה בשום מריבה על עניינים של דת, אלא על כסף, תקציבים ומבנים ואנשים שרוצים יותר ממה שמגיע להם. מה שמגיע להם כולם יקבלו בדיוק מה שמגיע להם כמו כל תושב אחר, הם לא יקבלו יותר כי יש פה משאבים מוגבלים כמו בכל מקום והם צריכים לקבל כמו כל התושבים האחרים. אני אומר אם מישהו חושב שזה מלחמת דת שילך פה לחסידי חב"ד הם סבלו לא פחות הטרדות וילכו לציבור הדתי לאומי, הוא סבל לא פחות הטרדות. מה שאנחנו רוצים זה ערד שקטה שבה כל ילד יש לו גן ללכת אליו, לאנשים יש איפה לגור, יש שקט והם צריכים לדעת שיש גיבוי מלא לעיר ולראש העיר. אנחנו שנתיים ניסינו להוריד את הלהבות וגם עכשיו חלק מהביקור פה, חלק מהביקור בערד, כדי לדבר עם הפעילים ולנסות להוריד את הלהבות, אבל הם צריכים לדעת לא תהיה פה כניעה. אף אחד לא מתכונן להתכופף מפני שיש פה תושבים על כל אם אתה נותן למישהו יותר ממה שמגיע לו, אתה נותן למישהו אחר פחות ממה שמגיע לו. בסופו של דבר יש משאבים מוגבלים לעיר וזה לא עיר עשירה וצריך לחלק אותם שווה בשווה בין התושבים. יש משטרה, יש חוק וכולם שווים בפני החוק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר מכן התייחס לפיד להחלטת בג"צ בנוגע לחוק השוויון בנטל ואמר: "בג"צ קבע אחרי עתירת יש עתיד הודיע שהניסיון הזה של הממשלה לחוקק חוק עקום שמשחרר אנשים מגיוס לא יצלח מפני שאתה יודע מה ילד שלי עכשיו בצפון מול החיזבאללה, אני לא רואה סיבה שילד של מישהו אחר ישוחרר כי יש לו מפלגה שמשחררת אותו. אין דבר כזה אז כן כולם צריכים להתגייס. שירות צבאי זה לכולם".

בן חמו הודה לשניים על תמיכתם, ואמר בפגישה: "ערד זו עיר שבה יש מקום לכולם. מכל הקבוצות ומכל המגזרים שכולם יכולים לחיות בה בשקט בשלווה אבל לא ניתן שמגזר אחד יכפה את אורחות חייו על האחרים במגזר העירוני, כפי שנעשה בשנתיים האחרונות".

Back to top button