חדשות הארץכלכלהמבזקיםפוליטי / מדיני

המפעל לא ייסגר – מאות ניצלו מפיטורים

שר האוצר משה כחלון, שר הכלכלה אלי כהן, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ויו"ר מרחב גליל מערבי בהסתדרות החדשה אשר שמואלי הגיעו הבוקר (רביעי) למפעל תעשיות מתכת שתולה לחנוך את תכנית ההצלה של המפעל, במסגרתה תעביר הקרן למפעלים במצוקה 11 מיליון ש"ח, קרן תנופה של ההסתדרות הכללית תעביר 5 מיליון ש"ח והמשקיע ההודי בחברה יוסיף 4 מיליון ש"ח.

יש לציין כי החלטה להקים את הקרן למפעלים במצוקה התקבלה ב-2009 אולם רק ב-2015 יושמה ההחלטה על ידי מנכ"ל משרד האוצר שמונה לעמוד בראשה עם כניסתו של השר כחלון למשרד האוצר. הקרן הוקמה בשיתוף עם יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש.

מפעל תעשיות מתכת שתולה מתמחה בייצור ציוד וחלקים בתחום הביטחון, התעופה והשוק האזרחי. זהו המפעל החמישי שהצילה הקרן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר האוצר, משה כחלון אמר: "כל משרה שאנחנו מצילים כאילו הצלנו עולם ומלואו, פרנסה של משפחה וילדים. למרות שרק השבוע פורסמו נתוני אבטלה מהטובים שהיו מקום המדינה, אנחנו ממשיכים להילחם על כל משרה. הבשורה היום היא עצומה – מעל 100 משרות שניצלו, היא תוצאה של שילוב ידיים של הממשלה, ההסתדרות והתעשייה. המפעל בשתולה הוא דוגמה ומופת ליזמות, חלוציות וציונות. אנחנו לא מתכוונים לעצור כאן ונמשיך וניאבק על כל משרה בכל מקום בארץ".

צילום: דוברות משרד האוצר

במהלך שנת 2015 נקלעה חברת שתולה לקשיים כלכליים. במטרה למנוע את הקריסה חברה אחות הזרימה הון, אך ללא הצלחה. החברה הגיע לסף חדלות פירעון ובשל כך מונה לה נאמן שהגיע להסדר נושים בסכום של 21 מיליון ש"ח. לאחר מאמצים רבים ובסיוע הקרן גייסה באחרונה תעשיות מתכת שתולה את החברה ההודית saisanket שתשקיע למעלה מ-4 מיליון ש"ח.

כעת, המפעל צפוי לעבור תכנית הבראה וכבר במהלך השנה הקרובה הוא צפוי להגיע למחזור מכירות של 50 מיליון ש"ח. לאחר תכנית יישום ההבראה המפעל צפוי לעמוד על הרגליים בכוחות עצמו ולצאת לדרך כלכלית עצמאית.

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש ציין כי "הכסף להצלת המפעל, הגיע מקרן שייסדנו בעבר ביחד עם עופר עיני, והיא מבוססת על כספי העובדים בסקטור הציבורי. אותם עובדים הביעו בתרומה לקרן, לואליות לעובדים בסקטור הפרטי והיום הם זוכים להציל את 250 העובדים הישירים והעקיפים של מפעל ׳שתולה׳ בצפון. זהו רגע מרגש ואני מאמין כי יש להמשיך ולהילחם למען כל מפעל ומפעל בישראל, ובפרט מפעלים המעסיקים מאות עובדים בפריפריה. העובדה שגם שר האוצר וגם שר הכלכלה והתעשייה הגיעו גם כן היום לחגוג את הצלת המפעל, מראה לי כי בממשלה יש ׳נטו אכפתיות׳ לתעשייה בישראל, ואת המחויבות של השרים לתוכנית ׳נטו תעשייה׳ שכל מטרתה לקדם את התעשייה בישראל״.

צילום: דוברות משרד האוצר
Back to top button