מבזקיםפוליטי / מדיני

ועדת האתיקה של הכנסת הטילה נזיפה חמורה על ח"כ אורן חזן

ועדת האתיקה של הכנסת קיבלה מספר קובלנות נגד חבר הכנסת אורן חזן בשל התבטאויות שונות, שנטען לגביהן כי הן פוגעניות וחורגות מגבולות חופש הביטוי הרחב של חברי הכנסת. היום (שלישי) הטילה הועדה על חבר הכנסת חזן נזיפה חמורה בגין התבטאויות אלו.

התלונות נגד חזן התקבלו מח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) שאמר לה "אנחנו גם נמחק לך את החיוך מהפרצוף… את החיוך המכוער הזה אנחנו נמחק לך מהפרצוף"… מח"כ לשעבר באסל גטאס שביום כניסתו לכלא צייץ בטוויטר שלו "קבל עצה מסחבק – אומרים שבכלא עדיף לוותר על הפסוליה ו… תשתדל לא להפיל את הסבון…" ומח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) שאמר לה "את ילדה קטנה, את צועקת כמו תרנגולת" ואף כינה אותה "סתם שפיר".

בהחלטת הוועדה נכתב כי "התבטאויותיו של ח"כ חזן חוצות את הגבול שבין הבעת דעה, גם אם חריפה, לבין התבטאויות בשפה נמוכה, פוגענית והשתלחות אישית, שאין מקום שחבר כנסת יעשה בהן שימוש במחלוקות שיש לו עם עמיתיו. בנסיבות אלה, סבורה הוועדה כי חזן הפר את כלל 2 לכללי האתיקה המחייב את חברי הכנסת לשמור על כבוד הכנסת וכבוד חבריה ולנהוג בדרך ההולמת את מעמדם, ובתוקף סמכותה לפי סעיף 13ד(ד)(3א) לחוק החסינות, החליטה להטיל על חה"כ אורן חזן נזיפה חמורה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך עוד נכתב כי "הוועדה מבקשה לציין כי ככל שחה"כ חזן ימשיך להתבטא באופן האמור, היא תשקול להחמיר את הסנקציות כלפיו, לרבות השעיה לתקופה משמעותית".

ח"כ אורן חזן
Back to top button