חדשות הארץמבזקיםספורט

נשיא המדינה הכריז הערב על פתיחת משחקי המכביה ה-20

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין הכריז הערב (חמישי) על פתיחת משחקי המכביה ה-20. הנשיא ריבליi,"הרוח הספורטיבית במהותה דוחפת אותנו לפרוץ גבולות של גוף ושל נפש – זו אותה הרוח שהמציאה את הציונות, זו אותה הרוח שהמציאה את המכביה, זו הרוח שאנחנו מצפים לה מכם גם היום, כאן במשחקים"

עוד הוסיף ריבלין,"ברוכים הבאים לירושלים, ברוכים הבאים לישראל, ברוכים הבאים הביתה. כמה כיף לראות אתכם כאן בירושלים, בירת ישראל הנצחית, הבנויה והחופשית, בפתיחת משחקי המכביה העשרים," בירך הנשיא בפתח דבריו את הספורטאים והספורטאיות והוסיף: "זוהי המכביה הגדולה ביותר מאז החלו משחקי המכביה לפני שמונים וחמש שנה. אז, בשנת 1932, כבר החלו להחשיך השמים מעל אירופה והיום, היום אנחנו עומדים כאן, מציינים את המכביה העשרים בסימן חמישים שנה לשחרור ירושלים".

הנשיא ציטט את יוסף יקותיאלי, הוגה ומגשים רעיון המכביה שאמר בחשבו על המכביה – 'התעלות – לא רק בגופניות. גם ברוחניות', ואמר: "הרוח הספורטיבית במהותה דוחפת אותנו לפרוץ גבולות של גוף ושל נפש, דוחקת בנו לפרוץ חסמים קיימים, להמציא מחדש את המציאות, לבחון את הגבולות, לעשות את הדברים בכל פעם גבוה יותר, מהר יותר וחזק יותר. זו אותה הרוח שהמציאה את הציונות, זו אותה הרוח שהמציאה את המכביה, זו הרוח שאנחנו מצפים לה מכם גם היום, כאן במשחקים, בתחרויות, על כרי הדשא ובבריכות השחייה. אני מכיר את הרוח הספורטיבית, החדשנית והנועזת, שדואה למרחק ומגביהה עוף. עוד רגע קט יפרצו האדרנלין והשמחה וימלאו את המסלולים והמגרשים השונים כאן בירושלים, בחיפה ובכל רחבי הארץ, מדרום לצפון, יחד נצטרף כולנו לחגיגה אמתית של ספורט, חגיגה של גוף ונפש".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדבריו הזכיר הנשיא את הספורטאים שנהרגו באסון המכביה ה-15, ואת ספורטאי ישראל שנרצחו באולימפיאדת מינכן, חלקם ספורטאי מכבי ואלופי המכביה, ואמר: "ליבנו עם משפחותיהם וזכרם".

בסוף דבריו, בטרם הכריז על פתיחת משחקי המכביה, איחל הנשיא לספורטאים, לספורטאיות ולצופים במגרשים ובבית: "ימים של התעלות, של כיף, הנאה ומתח, ורגעים של שבירת שיאים. שיאים אישיים, לאומיים ועולמיים. יקיריי הספורטאים, ארצנו – ארצכם, ביתנו – ביתכם. כל השנה ירושלים היא מעוז של בית"ר, וגם של הפועל, אבל פעם בארבע שנים ירושלים נכנעת בלי קרב למכבי. אני מתכבד בזאת לברך על פתיחת אירועי ומשחקי המכביה העשרים.

תמונת ארכיון
Back to top button