חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ריבלין נשא דברים היום בטקס מינוי קאדים מד'הב לבתי הדין הדרוזים

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נשא דברים היום (רביעי) בטקס השבעת קאדים מד'הב של בתי הדין הדתיים הדרוזים, שהתקיים בבית הנשיא. בטקס התמנו בפני נשיא המדינה, שרת המשפטים איילת שקד ונשיא בית הדין הדרוזי לערעורים והראש הרוחני של העדה הדרוזית השייח' מואפק טריף, ארבעה קאדים, שניים לכהונה בבית הדין הדתי הדרוזי לערעורים ושניים לכהונה בבית הדין הדתי הדרוזי. עוד נשאו דברים בטקס שרת המשפטים ונשיא בית הדין הדרוזי לערעורים והשתתפו נציגי משרד המשפטים ובני משפחות המתמנים.

"לפני פחות משנה זכינו למנות כאן את השייח' מואפק טריף לנשיא בית הדין הדתי הדרוזי לערעורים, אחרי עשרים שנה בהן לא מילא איש את התפקיד," הזכיר הנשיא בפתח דבריו ואמר: "והנה היום, אנחנו ממנים 4 קאדים מד'הב נוספים, תוך שאנו מפקידים בידיכם את האחריות לעשות צדק ואת הזכות לעשות חסד."

בדבריו התייחס הנשיא לברית בין הדרוזים ליהודים שהחלה בתקופת משה ויתרו, ואמר: "דגם ההנהגה והשיפוט שנבנה מתוך השותפות בין יתרו למשה ודאי עמד מול עיניהם של מייסדי מדינת ישראל. השותפות הזו, הברית הזו, יקרה לנו מאז ועד היום. עלינו לשמור עליה מכל משמר, לטפח אותה ולבסס אותה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"כמי ששייכים לקבוצה מצומצמת המחזיקה בחכמת הדת הנסתרת של העדה, אתם מרגישים בכובד המשקל המונח על כתפיכם, משקל שימור הדת והתרבות, אורח החיים, הלב הפועם של העדה," אמר הנשיא למתמנים והוסיף: "בחיי היומיום שלכם נטלתם על עצמכם להיות גשר בין המסורת להווה, בין חוכמת העבר לדאגת העתיד. היום, עם מינוייכם לקאדים מד'הב, נוספת למשקל הזה אחריות גדולה, אחריות לנהוג בכבוד ובכובד ראש בנשים ובגברים המגיעים אליכם ושמים את נפשם, לא פחות, בכפכם." הנשיא הדגיש כי: "אין רגישים יותר מענייני המשפחה והבית פנימה. בעלי הדין שיגיעו אליכם, יהיו מי שסדקים ושברים, נחרצו בקירות המרחב הפנימי ביותר של חייהם, מרחב שאמור להיות המוגן והיציב מכולם. הם יגיעו אליכם כי אתם מייצגים את הדין והצדק, אבל הם יזדקקו לא פחות למידות החסד והרחמים שלכם, לרגישות ולחמלה."

"מי ייתן ותשכילו למזג בין שורת הדין לבין רחמיו של האל הרחמן והרחום," אמר הנשיא בסיום דבריו והודה לשרת המשפטים איילת שקד ולצוות המקצועי על הטיפול במערכת בתי הדין הדרוזיים.

מדברי שרת המשפטים איילת שקד בטקס: "שותפות הגורל הזאת, בין העדה לבין מדינת ישראל חזקה כיום מאי פעם, וכנציגת הממשלה אני יכולה להבטיח לכם שאנחנו פועלים רבות כדי לחזק אותה בכל תחומי החיים. אני סמוכה ובטוחה שאחריכם, הקאדים החדשים, נראה עוד שופטים דרוזים רבים הממונים לערכאות האזרחיות וגם  שופט דרוזי המתמנה לבית המשפט העליון".

נשיא בית הדין הדרוזי לערעורים השייח' מואפק טריף, אמר בטקס: "טקס השבעה של קאדים מד'הב בני העדה הדרוזית, כאן במשכן נשיאי ישראל בעיר הבירה ירושלים, מסמל את העצמאות הדתית של העדה הדרוזית, אשר כרתה ברית עם העם היהודי במדינת ישראל. ברית המושתתת על כבוד והערכה הדדיים, גורל ורצון משותף לחיות יחד במדינה – מצד אחד להגן עליה ואף לחרף את נפשנו למענה, ומצד שני, לבנות לנו חברה וקהילה עצמאית בתוך המדינה הרב תרבותית, אשר מאפשרת לכל איש ולכל קהילה, חופש פולחן ועצמאות דתית ברוח מגילת העצמאות. המערכת היום, מייצגת, משקפת ומסמלת את כל רבדי החברה הדרוזית ויישוביה – אנשי דת משכילים, אנשי משפט ורוח, שייח'ים עתירי ניסיון לצד שייח'ים מבטיחים אשר יהיה ביכולתם להוביל ולהצעיד את מערכת המשפט הדרוזית באתגרים השונים העומדים בפניה".

צילום: מארק ניימן/ לע"מ
Back to top button